“မှန်လှပါဖလ။ မဂင်္လာပါ လို့ေြပာရတာကလည်း နုနယ်ပျိုြမစ်တဲ့ အရွယ် ရှိတဲ့ သတို့သမီး ဆက်သဖို့ေရာက်လာမည်မို့ပါဘုရား” လို့ ေလျှာက်သတဲ့။
ေမာင်ညီမေလး တို့ေရ။ ဒီတစ်ပတ် ဦးဦးေြပာြပမယ့် ပံုေလးက နိမိတ်တေဘာင် အတိတ်ေဆာင် ဆိုတဲ့ ပံုြပင်ေလးေပါ့ကွယ်။
ပံုြပင်ေလးကေတာ့ ဒီလိုကွယ့်။...
ဟိုးေရှးေရှးတုန်းက ဘာတိ်ုင်းြပည်ြကီးမှာ ဘာမင်းြကီး အုပ်စိုးတဲ့ ကာလေပါ့ကွယ်။ ဘာေန့လဲေတာ့ မသိဘူး။ ဘာြမစ်ြကီးထဲကို ဘာသီးြကီး ေမျာလာသတဲ့။ အဲဒါကို ဘာလဲလို့သိြခင်ေတာ့ ဘာမင်းြကီးက ဘာေတာ်မျိုးကို ဘာတံချူနဲ့ ေကာက်ယူေစသတဲ့။
ဘာမင်းြကီးဟာ အဲဒီ ဘာသီးြကီးအထဲမှာ ဘာရှိသလဲဆိုတာ သိြခင်လွန်းလို့ ဘာဓါးနဲ့ခွဲြကည့်လိုက်တာ အထဲမှာ ဘာမှ မရှိဘူး ဆိုပဲ။
အဲဒီ ဘာမင်းြကီး ဘာလုပ်လို့ဘာကိုင်ရမှန်းမသိဘဲ ဘာလိုလိုြဖစ်ေနတဲ့ အချိန်မှာေပါ့ကွယ်.....
ဘဝရှင်မင်းတရားြကီး ြဖစ်တဲ့ ဘိုးေတာ်မင်းတရားဟာ သမင်ြခံအလယ်ကျွန်းမှာ ယာယီတဲေတွ ၊ အခန်းသစ်ေတွ၊ အေဆာင်သစ်ေတွ ေဆာက်လုပ်ြပီးေတာ့ ဦးကင်းေတာ် ဖွင့်ေတာ်မူသတဲ့ ။ ဦးကင်းဖွင့်တာဆိုတာက နန်းတက်မဂင်္လာ လုပ်တာကို ေြပာတာေပါ့ကွယ်။
အဲဒီလို ဦးကင်းေတာ်ဖွင့် နန်းသိမ်းပွဲ ကျင်းပမဲ့ဆဲဆဲမှာ အေရှ့အဆာင်ေပါ်ကို ဠင်းတ တစ်ေကာင် နားပါေလေရာဗျာ။ အဲဒီလိုလဲ ဠင်းတ နားေရာ အေစာင့်ေလးသည်ေတာ်ေတွက ေလးနဲ့ပစ်ခွင်းဖို့ချိန်ေနတုန်းမှာပဲ ဠင်းတ ြကီးဟာ အေနာက်အရပ်ကို ြပန်သွားေလပါေရာကွယ်။
ေရှးြမန်မာေတွဟာ အယူစွဲတဲ့သူေတွ ပီပီ ဠင်းတကို မေကာင်းတဲ့ နိမိတ်လို့ယူဆြကသတဲ့။ နိမိတ်ေကာင်းမရှိ ၊ မဂင်္လာမရှိတဲ့အေကာင်လို့ မှတ်ယူြကသတဲ့ကွယ်။
ဒါေြကာင့် ေလးသည်ေတာ်ေတွဟာ ဘဝရှင်မင်းတရားြကီး ဠင်းတ နားတာကို ြကားသိမိရင် ေရွှေဘာေတာ် မြကည်မသာ ြဖစ်မှာကို စိုးရိမ်တာေြကာင့် ထိပ်တန်းလျှို့ဝှက်ချက်အေနနဲ့ သတင်းထိမ်ချန်ဖို့ တိုင်ပင်ြကသတဲ့။
ဒါေပမဲ့လည်း ဒါေပမဲ့ေပါ့ကွယ်။
အဲဒီအချိန်ဟာ ဘိုးေတာ်ဘုရားြကီးက ဈာန်ရလိုရြငား စြကင်္န်ေလျှာက်ေနတဲ့ သကာလ ြဖစ်ေနတာေြကာင့် ေရွှမျက်စိေတာ်ြကီးနဲ့ြပူးခနဲ့ ၊ ြပဲခနဲ ေနေအာင် ေတွ့ြမင်သွားခဲ့တာေပါ့ကွယ်။ ေရွှနှလံုးေတာ် ေလဟပ်ြပီး ေရွှစိတ်ေတာ် မေကာင်း ြဖစ်သွားေလသတဲ့။ အဲဒါနဲ့ပဲ ဟူးရားြဖူ ၊ ဟူးရားညို ေတွနဲ့တိုင်ပင်ြပီး ဗုဒ္ဓယြတာေတွကို ချက်ြခင်း ြပုလုပ်သတဲ့ကွယ်။ ဗုဒ္ဓယြတာဆိုတာကေတာ့ ဘုရားတည် ၊ ေကျာင်းေဆာက် တာေပါ့။ ေလာေလာဆယ် အချိန်မရေတာ့ ဘုရားပုထိုးေတွမှာ ရှိခိုးတာ ၊ သံဃာေတာ်ေတွကို ဆွမ်းကပ်တာေတွ လုပ်သတဲ့ေပါ့ကွယ်။ အဲဒီ ဠင်းတ နားခဲ့တဲ့ အေဆာင်ေတာ်ကိုလည်း အမိန့်အာဏာနဲ့ ေနသမျှလူ အကုန်ထွက် ။ ေနခဲ့တဲ့လူကို နန်းရင်ြပင်မှာ ြကိုးနဲ့တုပ်ြပီး ဦးေခါင်းကို ဆင်နဲ့နင်းေစမယ် လို့အမိန့်ထုတ်သတဲ့။ ြပီးေတာ့လည်း အဲဒီအေဆာင်ကို နံ့သာ အေမွှး အြကိုင်ေတွနဲ့ ြကိုင်ြကိုင် လှိုင်လှိုင်ေပါ့ကွယ်။ ပက်ဖျန်းတာေတွ၊ ထွန်းညှိတာေတွ လုပ်သတဲ့။
ဘယ်လိုပဲ လုပ်လုပ်ေပါ့ကွယ်။ ေဗဒင်၊ ယြတာကို ရတနာ ၃ ပါးထက် ပိုမို ယံုြကည်ေနသလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ဘိုးေတာ်မင်းတရားြကီး ရဲ့ေရွှ စိတ်ေတာ်က ြကည်ြကည်လင်လင် မရှိပဲ သကင်္ာမကင်းတဲ့ မျက်လံုး ေတွ၊ ကျီးလန့်စာ စားသလို ထိတ်ထိတ်ြပာြပာ ြဖစ်ေနသတဲ့။
အဲဒီလို ဠင်းတ နားတာကို ဘယ်လိုလဲ။ ဘယ်လို နိမိတ်မျိုးလဲ ။ ဘယ်လို အကျိုးအြပစ် ြဖစ်နိုင်မလဲ။ လဲ ေပါင်းများစွာနဲ့ မင်းတရားြကီးဟာ မစားနိုင် ၊ မေသာက်နိုင်ပဲ အိပ်ရာထဲ လဲပါေလေရာကွယ်။ သိြခင်စိတ်ကလည်း ြပင်းထန်ေနေတာ့ ဘိုးေတာ်မင်းတရားြကီးဟာ ပုဏ္ဏားပညာရှိ၊ ြမန်မာပညာရှိေတွကို အမိန့်ေတာ်နဲ့ ေရှ့ေတာ်ေမှာက် ြပားြပားဝပ် ခစားေစလို့ဆင့်ေခါ်သတဲ့။ အဲဒီလို ဆင့်ေခါ်ြပီးသကာလ အေဆာင်ေတာ်ေပါ်ကို ဠင်းတ နားတာနဲ့ပတ်သက်ြပီး နိမိတ် ေကာင်း ၊ မေကာင်းကို ေဟာေပးရမယ်လို့ အမိန့်ေတာ် ချမှတ်သတဲ့ကွယ်။ ေြဖရှင်းချက် မေပးနိုင်တဲ့ ပညာရှိေတွကို ေတာင်စွယ်ေနကွယ်မှာ မေသမြခင်း ကျင်စက်နဲ့တို့ေစလို့ အမိန့်ချသတဲ့။ ပညာရှိေတွကလည်း အသက်ေဘးကို ေြကာက်ရေတာ့ သူတို့အားကိုးရတဲ့ ကျမ်းေတွ အသီးသီး ကိုင်ြပီးေတာ့ ေဟာချက်အမျိုးမျိုးကို ထုတ်ြကသတဲ့။
ဒါေပမဲ့ ပညာရှိေတွရဲ့ ေဟာချက်ေတွက ဧဝကံ မဧဝကံ လို့ေြပာသတဲ့ ။ ဧကံသ ဗျာကရဏ မဟုတ်ဘူးေနာ်။ ဧဝကံ မဧဝကံ ဆိုတာက ေဟာေြပာဖို့ခက်ခဲတယ်လို့ဆိုတာေပါ့ကွယ်။
အဲဒီ ပညာရှိေတွရဲ့ ေဟာချက်ေတွကို ြခံုြကည့်ရင်ေတာ့ ေတာ်ေတာ်ေလးတာေပါ့ကွယ်။ မုဒံုေစာင်နဲ့မှားကုန်ြပီ။ သူတို့ရဲ့ေဟာချက်ေတွကေတာ့
၁-ကျွန်ုပ်တို့သည် ေကာင်းပါသည် ဟု ေဟာသည်။
၂- မင်းတရားြကီး အေနြဖင့် လည်း ပုန်းေတာင်းစြကင်္ာရပါလိမ့်မည်။ (ဘာစြကင်္ာြကီးပါလိမ့်)
၃- မင်းတရားြကီး ဘုန်းတန်ခိုး အာနုေဘာ် ြကီးပါလိမ့်မည် လို့
General Prediction ေတွကိုသာ ေဟာသတဲ့။
ဒါေြကာင့် ဘိုးေတာ်မင်းတရားြကီးက စိတ်ထဲမှာ မတင် နဲ့မကျ (တရုတ်ညီအစ်မ မဟုတ်ဘူးေနာ်) ။ မတင်မကျ ြဖစ်ြပီးေတာ့ အယူေတာ်မဂင်္လာလို့အမည်ထွက်ေနတဲ့ အမတ်တစ်ဦးကို ဆင့်ေခါ်သတဲ့ကွယ်။ သူ့နာမည်က ဦးနိုး (no မဟုတ်ဘူးေနာ်)။
အယူေတာ်မဂင်္လာ ဦးနိုး ေရှ့ေတာ်ေမှာက်ကို ြကွေစဗျား လို့ဆင့်ေခါ်လိုက်သတဲ့။
“ ဟဲ့..ေမာင်မင်း အယူေတာ်မဂင်္လာြကီး “
“မှန်လှပါ ဘုရား ။ ေရှ့ေတာ်ေမှာက် ခစားလို့ေရာက်ရှိေြကာင်းပါ ဖလ”
“ ငါ့နန်းေဆာင်ေပါ်ကို ဠင်းတ နားတာနဲ့ပတ်သက်လို့ မှန်ရာကို သံေတာ်ဦး တင်ေစဗျား”
“မှန်လှပါ ..ဘုန်းေတာ်ေြကာင့် မဂင်္လာပါ ဘုရား။။ မဂင်္လာပါ ဖလား” လို့ေလျှာက်သတဲ့
“ေဟ ! ...ဘာေြကာင့် မဂင်္လာလို့ေလျှာက်တင်ရလဲ ေမာင်မင်းရဲ့။ ဠင်းတ ဆိုတာ မေကာင်းတဲ့ နိမိတ် လို့ေဟာြကတာပဲ ကလား ။သင်က ဘဇာေြကာင့် မဂင်္လာလို့ေလျှာက်တင်ရတာတုန်း၊ မှန်ရာကို ြမန်ြမန်ေလျှာက်တင်စမ်း”
အဲဒီအခါမှာ အယူေတာ်မဂင်္လာ အမတ်ြကီးက
“မှန်လှပါဖလ။ မဂင်္လာပါ လို့ေြပာရတာကလည်း နုနယ်ပျိုြမစ်တဲ့ အရွယ် ရှိတဲ့ သတို့သမီး ဆက်သဖို့ေရာက်လာမည်မို့ပါဘုရား” လို့ ေလျှာက်သတဲ့။
ဘိုးေတာ် မင်းတရားြကီးလည်း နှုတ်ခမ်းေမွှးေတွေထာင်၊ ရှိသမျှ အကုန်ေထာင်ကုန်ေတာေပါ့ကွယ် ၊ သန်လျက်တို့ဘာတို့ေပါ့။
နားေထာင်ေနြကတဲ့ ပညာရှိေတွလည်း အံ့အားေတွသင့်ကုန်တာေပါ့ကွယ်။ ကိုယ့်နည်းကိုယ့်ဟန်နဲ့ တိုင်းြပည်က ဘုရာြကီးအတွက် တွက်ချက်တာမှာ မိဖုရားအတွက်၊ သမီးေတာ် သားေတာ်အတွက်လို့ခမ်းခမ်းနားနား ြကီးြကီးကျယ်ကျယ် ေဟာေနတဲ့အချိန်မှာ အယူေတာ်မဂင်္လာြကီးက သတိုးသမီးကညာ အပျိုစင်ေလး ေရာက်လာမယ်လို့ေပါ့ေပါ့ေလး ေဟာလိုက်ေတာ့ တံေတွးေတွ ဂလုလု နဲ့ြဖစ်ကုန်တာေပါ့ ။ အဲဒီေခတ်က ဝန်ြကီးေတွ၊ ပညာရှိေတွက ကွမ်းစားတာကိုး ၊ ဘုရင်ေရှ့မှာဆိုေတာ့ ေထွးြပစ်ရတာ ဟန်မကျဘူးေလ။
သူတို့ဟန်မကျေပမဲ့ ဘုရင်ြကီးက ေတာ့ ေနေသးသပ ၊ ြခံုထဲက ဆိုသလို ဟန်ေရးတြပြပ ြဖစ်ေနြပီ။ ေရွှရင်မှာ ဆို့ေနတဲ့ အလံုးြကီးလည်း ကျြပီး ေရွှေဘာေတာ်လည်း အကျြကီး ကျေနသတဲ့။ မှုးမတ်ေတွကေတာ့ ဘယ်ေြပာရဲမလဲ။ ေအာက်ကေနရတာဆိုေတာ့ ခိုးြကည့်လိုက်ရင် အကုန်ြမင်ေနရတာကိုး ။ ေသေသချာချာလည်း ေမာ်မဖူးရဲဘူးေလ။
အဲဒီအချိန်မှာပဲ ဘုန်းမီးေနလ ေတာက်ပြပီးေတာ့ ဖုန်းေတာင်းစြကင်္ာရမယ်လို့အြကီးအကျယ် ေဟာခဲ့တဲ့ ကုဏ္ဏားဝန်ြကီး ခရစ်ရှနားမူတီး အဲေလ ပုဏ္ဏားဝန်ြကီး ရာမာ ခရစ္စနားက အလိုမတူြဖစ်ြပီး ထေအာ်တာေပါ့။ အယူေတာ်မဂင်္လာ ဘာလုပ်လိုက်သလဲေတာ့မသိဘူးေပါ့ကွယ်။ သူက ဘယ်လို ထေအာ်သလဲဆိုေတာ့
“အမယ်မင်း ၊ ကိုယ်ကျိုးနည်းြလှပီေပါ့။ မင်းမှာလည်း ကေလးနဲ့။ ကိုယ့်မှာလည်း အေြကွးနဲ့ြဖစ်ကုန်ပါြပီ။ အယူေတာ် မဂင်္လာအမတ်ရဲ့ ေဟာဆိုချက်ကလည်း ဆားမပါတဲ့ ငါးပိလို ေပါ့ြပက်ြပက် နိုင်လှပါတယ်ဖလ။ ဘာကို ရည်ြပီးေတာ့ ေဟာပါသလဲ” လို့စမ်းပါေလေရာဗျာ။ ပညာကို ေြပာတာပါ။
အယူေတာ်မဂင်္လာြကီးကေတာ့ ဘယ်ေြဖမတုန်း။ ဒါေပမဲ့ လည်း ဘိုးေတာ်ဘုရားြကီးရဲ့မျက်နှာကို ေထာက်ြပီးေတာ့ ဒီလို ေြပာသတဲ့ကွယ်။ (ဘာနဲ့ေထာက်သလဲ မေမးနဲ့)
“မှန်လှပါ ဖလ။ ေရွှနားေတာ် ဆင်ေတာ်မူပါဖလား ။ မင်းတရားြကီး ရဲ့မဂင်္လာပွဲ ကို ဆင်နဲ့မကျင်းပေစလို ပါဘုရား။ အဲဒီလို ကျင်းပရင်ေတာ့ ဘုရားကျွန်တာ်မျိုးကေတာ့ အကျယ်ချဲ့လွန်းတယ်လို့ြမင်ေတာ်မူပါတယ် ဖလား။ အဲေလ...ဒီလို ရှိပါတယ် ဘုရား။
မင်းတရားြကီး ယခုေခတ္တေဆာက်လုပ်ထားေသာ ေနရာဟာ ြမို့ြပ မဟုတ်သလို ေနြပည်ေတာ် လိုလည်း လူေနအိမ်ေြခ များြပားတဲ့ အရပ်မဟုတ်ပါ ဘုရား ။ ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ဧရာဝတီြမစ် နဲ့ လယ်ကွင်းြပင်ေတွသာ ရှိတာမို့ ေတာေနသတ္တဝါြဖစ်တ့ ဠင်းတ ရှိေနတာကေတာ့ မထူးဆန်းလှပါ ဘုရား။ ဠင်းတဟာ သားစားသတ္တဝါြဖစ်ြပီး ေတာမှာေန ၊ ေတာမှာ စားေသာက်ြပီး ေတာတွင်း မှာ ေဆာက်ထားတဲ့ အေဆာင်ေတာ်ဟာ ြမင့်မားတာေြကာင့် ေကာင်းကင်ပျံတဲ့ သတ္တဝါဟာ အမှတ်မထင် ဝင်နားြခင်းသာ ြဖစ်ပါတယ်ဘုရား” လို့ြပန်ေလျှာက်သတဲ့။
“နားတဲ့ သတ္တဝါဟာ ဠင်းတ ြဖစ်တာေြကာင့် ေကျးကို ေရွှေကျး လို့ေခါ်သလို ကျီးကို ေရွှကျီး လို့ေခါ်တာမို့ ဠင်းတကိုေတာ့ ေရွှဠင်းတ လို့မေခါ်ဆိုနိုင်ပါ ဖလ။ ဒါေြကာင့် ဘုန်းေတာ်ေြကာင့် ဠင်းတ ကို လင်းတ လို့ပဲ ေကာက်ယူ ေခါ်ဆိုရပါမယ် ဖလ။ ေကာက်ယူတဲ့ လင်းတ ဟာ ဗုဒ္ဓဟူး နဲ့စေန ြဖစ်တာေြကာင့် ေပါင်းရင် ၁၁ (၄+၇) ဂဏန်း ရပါတယ် ဘုရား။ သချင်ာ သေဘာ ြဖစ်တာမို့လို့ ၁၁ ကို ၁၁ ပဲ ယူပါတယ် ဖလ။ လင်းတ ကို ြပန်ေကာက်တဲ့ အခါမှာ လည်း လင်းဟာ ြမန်မာေဝါဟာရြဖစ်ြပီးေတာ့ ေရွှ့ေြပာင်းတဲ့ သေဘာ၊ ဝသဇ္ဖနီ (ဝတ်စေပါက်) ကို ပယ်ရင်ေတာ့ လင် ကို ရပါတယ်။ တကို ေတာ့ တလို့ပဲ ေကာက်ရတဲ့ အတွက် (လင်တ) ကို ရပါတယ် ဖလ။
လင်တ ဆိုတဲ့ အဓိပ္ပါယ်ဟာ မိန်းမနဲ့သာ သက်ဆိုင်တာေြကာင့် ေယာကျာ်းကို တရေသာ ေတာင်းတြခင်းကို ေကာက်ယူပါတယ် ဖလ။ ဒါေြကာင့် ၁၁ ဂဏန်းနဲ့ဆက်စပ်ြပီးေတာ့ ေကာက်ရမယ်ဆိုရင်ေတာ့ ၁၁ နှစ် အရွယ် ရှိတဲ့ သမီးကညာ ရတနာ တစ်ပါးဟာ ဒီေန့ကစြပီးေတာ့ ေရတွက်မယ် ဆိုရင် ၁၁ ရက် အတွင်းမှာ အရှင်မင်းြကီးထံ သက်ေရာက်ပါလိမ့်မည် ဘုရား ”
လို့ေလျှာက်တင်သတဲ့ကွယ်။
ေဘးမှာ နားေထာင်ေနတဲ့ ရာမာ ခရစ္စနား အပါအဝင် မှုးမတ်ေတွကေတာ့ အကျိုးအေြကာင်း ဆိုေလျာ်တာမို့ဘာမှ မေြပာသာဘူးေပါ့။ ေစာင့်ြကည့်ရေသးတာပ ေမာင်မင်း ရယ်လို့ရာမာ ခရစ္စနား က ေြပာေလသတဲ့ ။
အဲဒီလို နဲ့ ၃ ရက်အတွင်းမှာပဲ ဘုရင်မင်းတရားြကီးဟာ ဦးကင်းေတာ် ဖွင့်ေတာ်မူြပီး သကာလ အယူေတာ်မဂင်္လာ ေဟာတဲ့ ၁၁ ရက် မြပည့် ခင် ၈ ရက်ေြမာက်ေန့မှာပဲ ေဝသာလီြမို့ရဲ့ အရံ ြမို့တစ်ြမို့ြဖစ်တဲ့ ထိုးအလျား ြမို့က ေဇာ်ကျားက စာမရီ (၁) ၊ ဆင်မ(၁) ၊ ေကျာက်နွား (၄) ၊ အေြမာက် (၃) လက်နဲ့အတူ လက်ေဆာင်ပဏ္ဏာေတွ နဲ့အတူ အသက် ၁၁ နှစ်သာ ရှိေသးတဲ့ လှပစိုဝင်း ေြပြပစ်ြခင်း ေတွနဲ့ြပည့်စံုတဲ့ စွန်ပါဝတီ အမည်ရတဲ့ သမီးကညာကို အေစာင့်အရံ ေမာင်းမမိဿံ ေတွနဲ့ဆက်သလာပါသတဲ့။
အဲဒီ အချိန်မှာ ပဲ ဘာတိုင်းြပည်ြကီး မှာ ဘာေတွ ြဖစ်လာသလဲ ဆိုေတာ့ ဘာစစ်ေသနာပတိ က တည်ထားခဲ့တဲ့ အဘယလာဘမုနိ ဘုရား ြကီးရှိတဲ့ ဘာကုန်းေတာ်ြကီးမှာ ဘာနံရံ ြကီး ြပိုကျသတဲ့။ အဲဒီ အဘယလာဘ မုနိဘုရားကို ြပည်သူြပည်သားေတွ အေခါ်များတာကေတာ့ “ေကျာက်ေတာ်ြကီး” ဘုရားလို့ေခါ်ပါသတဲ့။ ေကျာက်ေတာ်ြကီး ဘုရားရဲ့ ေနာက်ေကျာဘက် နံရံ ဟာ ရုတ်တရက် ြပိုကျသွားခဲ့တယ်လို့ ဘာြမန်ေတာ် ဆက်သားတစ်ဦးက ဘာမင်းြကီးကို သံေတာ်ဦးတင်သတဲ့။
ဘာမင်းြကီးဟာ ဘာတိံြကားအမတ်ြကီးကို ဆင့်ေခါ်ြပီး ဘဇာအတွက်ေြကာင့် ဘာလို့ြပိုကျရတာကို ေမးြမန်းေလေတာ့ ဘာအမတ်ြကီးက အယူေတာ်မဂင်္လာ ရဲ့ ဠင်းတ နားတဲ့ နိမိတ်အတိုင်း ေကာက်ြပီး ေဟာလိုက်သတဲ့။
“မှန်လှပါ ဖလ။ ေရွှနားဆင်ေတာ်မူပါ ဘာမင်းြကီးဘုရား။ ဘာလို့ြပိုကျရတာကို ဘာနိမိတ်နဲ့ေဟာရမယ် ဆိုရင်ေတာ့ ဘုရားရှင်ရဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာ အဓွန့်ရှည်ရာ ေကျာေထာက်ေနာက်ခံ သံဃာေတာ်များ လို့ယူဆပါတယ် ဖလား။ ေကျာက်ေတာ်ြကီး ဟာ ေပါင်းရင် ၁၁ ရတာေြကာင့် ြပိုကျတဲ့ ေန့က စြပီး ေရတွက်ရင် ၁၁ ရက် အတွင်းမှာ ဘာမင်းြကီး တည်ထားတဲ့ ဘာေနြပည်ေတာ်ြကီး မှာ ဘာေတွ ြဖစ်အံုးမှာ ပါ ဖလား။ ဘဇာေြကာင့်လဲ ဆိုေတာ့ ဘာေနြပည်ေတာ်ြကီးကို ဘာ ၁၁ ရက် ေန့မှာ ဘာ၁၁ တပ် ၊ ဘာ ၁၁ ဖွဲ့နဲ့ ၊ ဘာ ၁၁ နာရီ အချိန်မှာ ဘာလုပ်ထားသလဲ ဆိုတာ ဘာမင်းြကီး ဖာသာ ဘာမင်းြကီး သိပါတယ် ဖလား”
လို့ေလျှာက်တင်ေလေတာ့ ဘာမင်းြကီးလည်း ဘာမှ မေြပာနိုင်ပဲ ဘာလုပ်လို့ဘာကိုင်ရမှန်း မသိ ြဖစ်သွားသတဲ့။
ဘာအမတ်ြကီးက ဆက်ြပီး ဘာေြပာသလဲ ဆိုေတာ့ ဂငယ် ၄ လံုး တေဘာင် မှာ ဂငယ် ၂ လံုးက အလုပ်လုပ်ေနြပီ ြဖစ်တာေြကာင့် ကျန်တဲ့ ဂငယ် ၂ လံုး ေပါ်လာရင် ဘာမင်းြကီး ဘာလုပ်မယ်ဆိုတာ ကို မိန့်ြကားေစြခင်ပါတယ် ဘုရားလို့ ေလျှာက်ြပီး သကာလမှာေပါ့ကွယ်....
ဘဝရှင်မင်းတရားြကီးရဲ့ ေရွှနှုတ်ေတာ်ကေန “ဘာ ” ဆိုလား ြကားလိုက်ရပါေလေရာ။
ပံုြပင်ေလးကေတာ့ ဒါပါပဲကွယ်...
ကျမ်းကိုး - အယူေတာ်မဂင်္လာ ဦးနိုး
0 comments:
Post a Comment