ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ

“မှန်လှပါဖလ။ မဂင်္​လာပါ လို့​​​ေြပာရတာကလည်း​​ နုနယ်ပျိုြမစ်တဲ့​​ အရွယ် ရှိတဲ့​​ သတို့​​သမီး​​ ဆက်သဖို့​​​ေရာက်လာမည်မို့​​ပါဘုရား​​” လို့​​ ​​ေလျှာက်သတဲ့​​။



​​ေမာင်ညီမ​​ေလး​​ တို့​​​ေရ။ ဒီတစ်ပတ် ဦး​​ဦး​​​ေြပာြပမယ့်​​ ပံု​​ေလး​​က နိမိတ်တ​​ေဘာင် အတိတ်​​ေဆာင် ဆိုတဲ့​​ ပံုြပင်​​ေလး​​​ေပါ့​​ကွယ်။
ပံုြပင်​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ဒီလိုကွယ့်​​။...

ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​တုန်း​​က ဘာတိ်ုင်း​​ြပည်ြကီး​​မှာ ဘာမင်း​​ြကီး​​ အုပ်စိုး​​တဲ့​​ ကာလ​​ေပါ့​​ကွယ်။ ဘာ​​ေန့​​လဲ​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​။ ဘာြမစ်ြကီး​​ထဲကို ဘာသီး​​ြကီး​​ ​​ေမျာလာသတဲ့​​။ အဲဒါကို ဘာလဲလို့​​သိြခင်​​ေတာ့​​ ဘာမင်း​​ြကီး​​က ဘာ​​ေတာ်မျိုး​​ကို ဘာတံချူနဲ့​​ ​​ေကာက်ယူ​​ေစသတဲ့​​။
ဘာမင်း​​ြကီး​​ဟာ အဲဒီ ဘာသီး​​ြကီး​​အထဲမှာ ဘာရှိသလဲဆိုတာ သိြခင်လွန်း​​လို့​​ ဘာဓါး​​နဲ့​​ခွဲြကည့်​​လိုက်တာ အထဲမှာ ဘာမှ မရှိဘူး​​ ဆိုပဲ။

အဲဒီ ဘာမင်း​​ြကီး​​ ဘာလုပ်လို့​​ဘာကိုင်ရမှန်း​​မသိဘဲ ဘာလိုလိုြဖစ်​​ေနတဲ့​​ အချိန်မှာ​​ေပါ့​​ကွယ်.....

ဘဝရှင်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ြဖစ်တဲ့​​ ဘိုး​​​ေတာ်မင်း​​တရား​​ဟာ သမင်ြခံအလယ်ကျွန်း​​မှာ ယာယီတဲ​​ေတွ ၊​ အခန်း​​သစ်​​ေတွ၊​ အ​​ေဆာင်သစ်​​ေတွ ​​ေဆာက်လုပ်ြပီး​​​ေတာ့​​ ဦး​​ကင်း​​​ေတာ် ဖွင့်​​​ေတာ်မူသတဲ့​​ ။ ဦး​​ကင်း​​ဖွင့်​​တာဆိုတာက နန်း​​တက်မဂင်္​လာ လုပ်တာကို ​​ေြပာတာ​​ေပါ့​​ကွယ်။

အဲဒီလို ဦး​​ကင်း​​​ေတာ်ဖွင့်​​ နန်း​​သိမ်း​​ပွဲ ကျင်း​​ပမဲ့​​ဆဲဆဲမှာ အ​​ေရှ့​​အဆာင်​​ေပါ်ကို ဠင်း​​တ တစ်​​ေကာင် နား​​ပါ​​ေလ​​ေရာဗျာ။ အဲဒီလိုလဲ ဠင်း​​တ နား​​​ေရာ အ​​ေစာင့်​​​ေလး​​သည်​​ေတာ်​​ေတွက ​​ေလး​​နဲ့​​ပစ်ခွင်း​​ဖို့​​ချိန်​​ေနတုန်း​​မှာပဲ ဠင်း​​တ ြကီး​​ဟာ အ​​ေနာက်အရပ်ကို ြပန်သွား​​​ေလပါ​​ေရာကွယ်။

​​ေရှး​​ြမန်မာ​​ေတွဟာ အယူစွဲတဲ့​​သူ​​ေတွ ပီပီ ဠင်း​​တကို မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ နိမိတ်လို့​​ယူဆြကသတဲ့​​။ နိမိတ်​​ေကာင်း​​မရှိ ၊​ မဂင်္​လာမရှိတဲ့​​အ​​ေကာင်လို့​​ မှတ်ယူြကသတဲ့​​ကွယ်။

ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေလး​​သည်​​ေတာ်​​ေတွဟာ ဘဝရှင်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ဠင်း​​တ နား​​တာကို ြကား​​သိမိရင် ​​ေရွှ​​ေဘာ​​ေတာ် မြကည်မသာ ြဖစ်မှာကို စိုး​​ရိမ်တာ​​ေြကာင့်​​ ထိပ်တန်း​​လျှို့​​ဝှက်ချက်အ​​ေနနဲ့​​ သတင်း​​ထိမ်ချန်ဖို့​​ တိုင်ပင်ြကသတဲ့​​။

ဒါ​​ေပမဲ့​​လည်း​​ ဒါ​​ေပမဲ့​​​ေပါ့​​ကွယ်။

အဲဒီအချိန်ဟာ ဘိုး​​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​က ဈာန်ရလိုရြငား​​ စြကင်္​န်​​ေလျှာက်​​ေနတဲ့​​ သကာလ ြဖစ်​​ေနတာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေရွှမျက်စိ​​ေတာ်ြကီး​​နဲ့​​ြပူး​​ခနဲ့​​ ၊​ ြပဲခနဲ ​​ေန​​ေအာင် ​​ေတွ့​​ြမင်သွား​​ခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ ​​ေရွှနှလံုး​​​ေတာ် ​​ေလဟပ်ြပီး​​ ​​ေရွှစိတ်​​ေတာ် မ​​ေကာင်း​​ ြဖစ်သွား​​​ေလသတဲ့​​။ အဲဒါနဲ့​​ပဲ ဟူး​​ရား​​ြဖူ ၊​ ဟူး​​ရား​​ညို ​​ေတွနဲ့​​တိုင်ပင်ြပီး​​ ဗုဒ္ဓယြတာ​​ေတွကို ချက်ြခင်း​​ ြပုလုပ်သတဲ့​​ကွယ်။ ဗုဒ္ဓယြတာဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဘုရား​​တည် ၊​ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာက် တာ​​ေပါ့​​။ ​​ေလာ​​ေလာဆယ် အချိန်မရ​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ပုထိုး​​​ေတွမှာ ရှိခိုး​​တာ ၊​ သံဃာ​​ေတာ်​​ေတွကို ဆွမ်း​​ကပ်တာ​​ေတွ လုပ်သတဲ့​​​ေပါ့​​ကွယ်။ အဲဒီ ဠင်း​​တ နား​​ခဲ့​​တဲ့​​ အ​​ေဆာင်​​ေတာ်ကိုလည်း​​ အမိန့်​​အာဏာနဲ့​​ ​​ေနသမျှလူ အကုန်ထွက် ။ ​​ေနခဲ့​​တဲ့​​လူကို နန်း​​ရင်ြပင်မှာ ြကိုး​​နဲ့​​တုပ်ြပီး​​ ဦး​​​ေခါင်း​​ကို ဆင်နဲ့​​နင်း​​​ေစမယ် လို့​​အမိန့်​​ထုတ်သတဲ့​​။ ြပီး​​​ေတာ့​​လည်း​​ အဲဒီအ​​ေဆာင်ကို နံ့​​သာ အ​​ေမွှး​​ အြကိုင်​​ေတွနဲ့​​ ြကိုင်ြကိုင် လှိုင်လှိုင်​​ေပါ့​​ကွယ်။ ပက်ဖျန်း​​တာ​​ေတွ၊​ ထွန်း​​ညှိတာ​​ေတွ လုပ်သတဲ့​​။

ဘယ်လိုပဲ လုပ်လုပ်​​ေပါ့​​ကွယ်။ ​​ေဗဒင်၊​ ယြတာကို ရတနာ ၃ ပါး​​ထက် ပိုမို ယံုြကည်​​ေနသလား​​​ေတာ့​​ မသိပါဘူး​​။ ဘိုး​​​ေတာ်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ရဲ့​​​ေရွှ စိတ်​​ေတာ်က ြကည်ြကည်လင်လင် မရှိပဲ သကင်္​ာမကင်း​​တဲ့​​ မျက်လံုး​​ ​​ေတွ၊​ ကျီး​​လန့်​​စာ စား​​သလို ထိတ်ထိတ်ြပာြပာ ြဖစ်​​ေနသတဲ့​​။

အဲဒီလို ဠင်း​​တ နား​​တာကို ဘယ်လိုလဲ။ ဘယ်လို နိမိတ်မျိုး​​လဲ ။ ဘယ်လို အကျိုး​​အြပစ် ြဖစ်နိုင်မလဲ။ လဲ ​​ေပါင်း​​များ​​စွာနဲ့​​ မင်း​​တရား​​ြကီး​​ဟာ မစား​​နိုင် ၊​ မ​​ေသာက်နိုင်ပဲ အိပ်ရာထဲ လဲပါ​​ေလ​​ေရာကွယ်။ သိြခင်စိတ်ကလည်း​​ ြပင်း​​ထန်​​ေန​​ေတာ့​​ ဘိုး​​​ေတာ်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ဟာ ပုဏ္ဏား​​ပညာရှိ၊​ ြမန်မာပညာရှိ​​ေတွကို အမိန့်​​​ေတာ်နဲ့​​ ​​ေရှ့​​​ေတာ်​​ေမှာက် ြပား​​ြပား​​ဝပ် ခစား​​​ေစလို့​​ဆင့်​​​ေခါ်သတဲ့​​။ အဲဒီလို ဆင့်​​​ေခါ်ြပီး​​သကာလ အ​​ေဆာင်​​ေတာ်​​ေပါ်ကို ဠင်း​​တ နား​​တာနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ နိမိတ် ​​ေကာင်း​​ ၊​ မ​​ေကာင်း​​ကို ​​ေဟာ​​ေပး​​ရမယ်လို့​​ အမိန့်​​​ေတာ် ချမှတ်သတဲ့​​ကွယ်။ ​​ေြဖရှင်း​​ချက် မ​​ေပး​​နိုင်တဲ့​​ ပညာရှိ​​ေတွကို ​​ေတာင်စွယ်​​ေနကွယ်မှာ မ​​ေသမြခင်း​​ ကျင်စက်နဲ့​​တို့​​​ေစလို့​​ အမိန့်​​ချသတဲ့​​။ ပညာရှိ​​ေတွကလည်း​​ အသက်​​ေဘး​​ကို ​​ေြကာက်ရ​​ေတာ့​​ သူတို့​​အား​​ကိုး​​ရတဲ့​​ ကျမ်း​​​ေတွ အသီး​​သီး​​ ကိုင်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေဟာချက်အမျိုး​​မျိုး​​ကို ထုတ်ြကသတဲ့​​။

ဒါ​​ေပမဲ့​​ ပညာရှိ​​ေတွရဲ့​​ ​​ေဟာချက်​​ေတွက ဧဝကံ မဧဝကံ လို့​​​ေြပာသတဲ့​​ ။ ဧကံသ ဗျာကရဏ မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်။ ဧဝကံ မဧဝကံ ဆိုတာက ​​ေဟာ​​ေြပာဖို့​​ခက်ခဲတယ်လို့​​ဆိုတာ​​ေပါ့​​ကွယ်။
အဲဒီ ပညာရှိ​​ေတွရဲ့​​ ​​ေဟာချက်​​ေတွကို ြခံုြကည့်​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​တာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ မုဒံု​​ေစာင်နဲ့​​မှား​​ကုန်ြပီ။ သူတို့​​ရဲ့​​​ေဟာချက်​​ေတွက​​ေတာ့​​
၁-ကျွန်ုပ်တို့​​သည် ​​ေကာင်း​​ပါသည် ဟု ​​ေဟာသည်။
၂- မင်း​​တရား​​ြကီး​​ အ​​ေနြဖင့်​​ လည်း​​ ပုန်း​​​ေတာင်း​​စြကင်္​ာရပါလိမ့်​​မည်။ (ဘာစြကင်္​ာြကီး​​ပါလိမ့်​​)
၃- မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ အာနု​​ေဘာ် ြကီး​​ပါလိမ့်​​မည် လို့​​
General Prediction ​​ေတွကိုသာ ​​ေဟာသတဲ့​​။

ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘိုး​​​ေတာ်မင်း​​တရား​​ြကီး​​က စိတ်ထဲမှာ မတင် နဲ့​​မကျ (တရုတ်ညီအစ်မ မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်) ။ မတင်မကျ ြဖစ်ြပီး​​​ေတာ့​​ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာလို့​​အမည်ထွက်​​ေနတဲ့​​ အမတ်တစ်ဦး​​ကို ဆင့်​​​ေခါ်သတဲ့​​ကွယ်။ သူ့​​နာမည်က ဦး​​နိုး​​ (no မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်)။
အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ ဦး​​နိုး​​ ​​ေရှ့​​​ေတာ်​​ေမှာက်ကို ြကွ​​ေစဗျား​​ လို့​​ဆင့်​​​ေခါ်လိုက်သတဲ့​​။

“ ဟဲ့​​..​​ေမာင်မင်း​​ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာြကီး​​ “
“မှန်လှပါ ဘုရား​​ ။ ​​ေရှ့​​​ေတာ်​​ေမှာက် ခစား​​လို့​​​ေရာက်ရှိ​​ေြကာင်း​​ပါ ဖလ”
“ ငါ့​​နန်း​​​ေဆာင်​​ေပါ်ကို ဠင်း​​တ နား​​တာနဲ့​​ပတ်သက်လို့​​ မှန်ရာကို သံ​​ေတာ်ဦး​​ တင်​​ေစဗျား​​”
“မှန်လှပါ ..ဘုန်း​​​ေတာ်​​ေြကာင့်​​ မဂင်္​လာပါ ဘုရား​​။။ မဂင်္​လာပါ ဖလား​​” လို့​​​ေလျှာက်သတဲ့​​

“​​ေဟ ! ...ဘာ​​ေြကာင့်​​ မဂင်္​လာလို့​​​ေလျှာက်တင်ရလဲ ​​ေမာင်မင်း​​ရဲ့​​။ ဠင်း​​တ ဆိုတာ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ နိမိတ် လို့​​​ေဟာြကတာပဲ ကလား​​ ။သင်က ဘဇာ​​ေြကာင့်​​ မဂင်္​လာလို့​​​ေလျှာက်တင်ရတာတုန်း​​၊​ မှန်ရာကို ြမန်ြမန်​​ေလျှာက်တင်စမ်း​​”

အဲဒီအခါမှာ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ အမတ်ြကီး​​က
“မှန်လှပါဖလ။ မဂင်္​လာပါ လို့​​​ေြပာရတာကလည်း​​ နုနယ်ပျိုြမစ်တဲ့​​ အရွယ် ရှိတဲ့​​ သတို့​​သမီး​​ ဆက်သဖို့​​​ေရာက်လာမည်မို့​​ပါဘုရား​​” လို့​​ ​​ေလျှာက်သတဲ့​​။
ဘိုး​​​ေတာ် မင်း​​တရား​​ြကီး​​လည်း​​ နှုတ်ခမ်း​​​ေမွှး​​​ေတွ​​ေထာင်၊​ ရှိသမျှ အကုန်​​ေထာင်ကုန်​​ေတာ​​ေပါ့​​ကွယ် ၊​ သန်လျက်တို့​​ဘာတို့​​​ေပါ့​​။

နား​​​ေထာင်​​ေနြကတဲ့​​ ပညာရှိ​​ေတွလည်း​​ အံ့​​အား​​​ေတွသင့်​​ကုန်တာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ ကိုယ့်​​နည်း​​ကိုယ့်​​ဟန်နဲ့​​ တိုင်း​​ြပည်က ဘုရာြကီး​​အတွက် တွက်ချက်တာမှာ မိဖုရား​​အတွက်၊​ သမီး​​​ေတာ် သား​​​ေတာ်အတွက်လို့​​ခမ်း​​ခမ်း​​နား​​နား​​ ြကီး​​ြကီး​​ကျယ်ကျယ် ​​ေဟာ​​ေနတဲ့​​အချိန်မှာ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာြကီး​​က သတိုး​​သမီး​​ကညာ အပျိုစင်​​ေလး​​ ​​ေရာက်လာမယ်လို့​​​ေပါ့​​​ေပါ့​​​ေလး​​ ​​ေဟာလိုက်​​ေတာ့​​ တံ​​ေတွး​​​ေတွ ဂလုလု နဲ့​​ြဖစ်ကုန်တာ​​ေပါ့​​ ။ အဲဒီ​​ေခတ်က ဝန်ြကီး​​​ေတွ၊​ ပညာရှိ​​ေတွက ကွမ်း​​စား​​တာကိုး​​ ၊​ ဘုရင်​​ေရှ့​​မှာဆို​​ေတာ့​​ ​​ေထွး​​ြပစ်ရတာ ဟန်မကျဘူး​​​ေလ။
သူတို့​​ဟန်မကျ​​ေပမဲ့​​ ဘုရင်ြကီး​​က ​​ေတာ့​​ ​​ေန​​ေသး​​သပ ၊​ ြခံုထဲက ဆိုသလို ဟန်​​ေရး​​တြပြပ ြဖစ်​​ေနြပီ။ ​​ေရွှရင်မှာ ဆို့​​​ေနတဲ့​​ အလံုး​​ြကီး​​လည်း​​ ကျြပီး​​ ​​ေရွှ​​ေဘာ​​ေတာ်လည်း​​ အကျြကီး​​ ကျ​​ေနသတဲ့​​။ မှုး​​မတ်​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေြပာရဲမလဲ။ ​​ေအာက်က​​ေနရတာဆို​​ေတာ့​​ ခိုး​​ြကည့်​​လိုက်ရင် အကုန်ြမင်​​ေနရတာကိုး​​ ။ ​​ေသ​​ေသချာချာလည်း​​ ​​ေမာ်မဖူး​​ရဲဘူး​​​ေလ။

အဲဒီအချိန်မှာပဲ ဘုန်း​​မီး​​​ေနလ ​​ေတာက်ပြပီး​​​ေတာ့​​ ဖုန်း​​​ေတာင်း​​စြကင်္​ာရမယ်လို့​​အြကီး​​အကျယ် ​​ေဟာခဲ့​​တဲ့​​ ကုဏ္ဏား​​ဝန်ြကီး​​ ခရစ်ရှနား​​မူတီး​​ အဲ​​ေလ ပုဏ္ဏား​​ဝန်ြကီး​​ ရာမာ ခရစ္စနား​​က အလိုမတူြဖစ်ြပီး​​ ထ​​ေအာ်တာ​​ေပါ့​​။ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ ဘာလုပ်လိုက်သလဲ​​ေတာ့​​မသိဘူး​​​ေပါ့​​ကွယ်။ သူက ဘယ်လို ထ​​ေအာ်သလဲဆို​​ေတာ့​​
“အမယ်မင်း​​ ၊​ ကိုယ်ကျိုး​​နည်း​​ြလှပီ​​ေပါ့​​။ မင်း​​မှာလည်း​​ က​​ေလး​​နဲ့​​။ ကိုယ့်​​မှာလည်း​​ အ​​ေြကွး​​နဲ့​​ြဖစ်ကုန်ပါြပီ။ အယူ​​ေတာ် မဂင်္​လာအမတ်ရဲ့​​ ​​ေဟာဆိုချက်ကလည်း​​ ဆား​​မပါတဲ့​​ ငါး​​ပိလို ​​ေပါ့​​ြပက်ြပက် နိုင်လှပါတယ်ဖလ။ ဘာကို ရည်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေဟာပါသလဲ” လို့​​စမ်း​​ပါ​​ေလ​​ေရာဗျာ။ ပညာကို ​​ေြပာတာပါ။

အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာြကီး​​က​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေြဖမတုန်း​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ လည်း​​ ဘိုး​​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​ရဲ့​​မျက်နှာကို ​​ေထာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ ဒီလို ​​ေြပာသတဲ့​​ကွယ်။ (ဘာနဲ့​​​ေထာက်သလဲ မ​​ေမး​​နဲ့​​)

“မှန်လှပါ ဖလ။ ​​ေရွှနား​​​ေတာ် ဆင်​​ေတာ်မူပါဖလား​​ ။ မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ရဲ့​​မဂင်္​လာပွဲ ကို ဆင်နဲ့​​မကျင်း​​ပ​​ေစလို ပါဘုရား​​။ အဲဒီလို ကျင်း​​ပရင်​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ကျွန်တာ်မျိုး​​က​​ေတာ့​​ အကျယ်ချဲ့​​လွန်း​​တယ်လို့​​ြမင်​​ေတာ်မူပါတယ် ဖလား​​။ အဲ​​ေလ...ဒီလို ရှိပါတယ် ဘုရား​​။
မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ယခု​​ေခတ္တ​​ေဆာက်လုပ်ထား​​​ေသာ ​​ေနရာဟာ ြမို့​​ြပ မဟုတ်သလို ​​ေနြပည်​​ေတာ် လိုလည်း​​ လူ​​ေနအိမ်​​ေြခ များ​​ြပား​​တဲ့​​ အရပ်မဟုတ်ပါ ဘုရား​​ ။ ပတ်ဝန်း​​ကျင်မှာ ဧရာဝတီြမစ် နဲ့​​ လယ်ကွင်း​​ြပင်​​ေတွသာ ရှိတာမို့​​ ​​ေတာ​​ေနသတ္တဝါြဖစ်တ့​​ ဠင်း​​တ ရှိ​​ေနတာက​​ေတာ့​​ မထူး​​ဆန်း​​လှပါ ဘုရား​​။ ဠင်း​​တဟာ သား​​စား​​သတ္တဝါြဖစ်ြပီး​​ ​​ေတာမှာ​​ေန ၊​ ​​ေတာမှာ စား​​​ေသာက်ြပီး​​ ​​ေတာတွင်း​​ မှာ ​​ေဆာက်ထား​​တဲ့​​ အ​​ေဆာင်​​ေတာ်ဟာ ြမင့်​​မား​​တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေကာင်း​​ကင်ပျံတဲ့​​ သတ္တဝါဟာ အမှတ်မထင် ဝင်နား​​ြခင်း​​သာ ြဖစ်ပါတယ်ဘုရား​​” လို့​​ြပန်​​ေလျှာက်သတဲ့​​။

“နား​​တဲ့​​ သတ္တဝါဟာ ဠင်း​​တ ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေကျး​​ကို ​​ေရွှ​​ေကျး​​ လို့​​​ေခါ်သလို ကျီး​​ကို ​​ေရွှကျီး​​ လို့​​​ေခါ်တာမို့​​ ဠင်း​​တကို​​ေတာ့​​ ​​ေရွှဠင်း​​တ လို့​​မ​​ေခါ်ဆိုနိုင်ပါ ဖလ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘုန်း​​​ေတာ်​​ေြကာင့်​​ ဠင်း​​တ ကို လင်း​​တ လို့​​ပဲ ​​ေကာက်ယူ ​​ေခါ်ဆိုရပါမယ် ဖလ။ ​​ေကာက်ယူတဲ့​​ လင်း​​တ ဟာ ဗုဒ္ဓဟူး​​ နဲ့​​စ​​ေန ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေပါင်း​​ရင် ၁၁ (၄+၇) ဂဏန်း​​ ရပါတယ် ဘုရား​​။ သချင်ာ သ​​ေဘာ ြဖစ်တာမို့​​လို့​​ ၁၁ ကို ၁၁ ပဲ ယူပါတယ် ဖလ။ လင်း​​တ ကို ြပန်​​ေကာက်တဲ့​​ အခါမှာ လည်း​​ လင်း​​ဟာ ြမန်မာ​​ေဝါဟာရြဖစ်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေရွှ့​​​ေြပာင်း​​တဲ့​​ သ​​ေဘာ၊​ ဝသဇ္ဖနီ (ဝတ်စ​​ေပါက်) ကို ပယ်ရင်​​ေတာ့​​ လင် ကို ရပါတယ်။ တကို ​​ေတာ့​​ တလို့​​ပဲ ​​ေကာက်ရတဲ့​​ အတွက် (လင်တ) ကို ရပါတယ် ဖလ။

လင်တ ဆိုတဲ့​​ အဓိပ္ပါယ်ဟာ မိန်း​​မနဲ့​​သာ သက်ဆိုင်တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေယာကျာ်း​​ကို တရ​​ေသာ ​​ေတာင်း​​တြခင်း​​ကို ​​ေကာက်ယူပါတယ် ဖလ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ၁၁ ဂဏန်း​​နဲ့​​ဆက်စပ်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေကာက်ရမယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ၁၁ နှစ် အရွယ် ရှိတဲ့​​ သမီး​​ကညာ ရတနာ တစ်ပါး​​ဟာ ဒီ​​ေန့​​ကစြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေရတွက်မယ် ဆိုရင် ၁၁ ရက် အတွင်း​​မှာ အရှင်မင်း​​ြကီး​​ထံ သက်​​ေရာက်ပါလိမ့်​​မည် ဘုရား​​ ”
လို့​​​ေလျှာက်တင်သတဲ့​​ကွယ်။

​​ေဘး​​မှာ နား​​​ေထာင်​​ေနတဲ့​​ ရာမာ ခရစ္စနား​​ အပါအဝင် မှုး​​မတ်​​ေတွက​​ေတာ့​​ အကျိုး​​အ​​ေြကာင်း​​ ဆို​​ေလျာ်တာမို့​​ဘာမှ မ​​ေြပာသာဘူး​​​ေပါ့​​။ ​​ေစာင့်​​ြကည့်​​ရ​​ေသး​​တာပ ​​ေမာင်မင်း​​ ရယ်လို့​​ရာမာ ခရစ္စနား​​ က ​​ေြပာ​​ေလသတဲ့​​ ။

အဲဒီလို နဲ့​​ ၃ ရက်အတွင်း​​မှာပဲ ဘုရင်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ဟာ ဦး​​ကင်း​​​ေတာ် ဖွင့်​​​ေတာ်မူြပီး​​ သကာလ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ ​​ေဟာတဲ့​​ ၁၁ ရက် မြပည့်​​ ခင် ၈ ရက်​​ေြမာက်​​ေန့​​မှာပဲ ​​ေဝသာလီြမို့​​ရဲ့​​ အရံ ြမို့​​တစ်ြမို့​​ြဖစ်တဲ့​​ ထိုး​​အလျား​​ ြမို့​​က ​​ေဇာ်ကျား​​က စာမရီ (၁) ၊​ ဆင်မ(၁) ၊​ ​​ေကျာက်နွား​​ (၄) ၊​ အ​​ေြမာက် (၃) လက်နဲ့​​အတူ လက်​​ေဆာင်ပဏ္ဏာ​​ေတွ နဲ့​​အတူ အသက် ၁၁ နှစ်သာ ရှိ​​ေသး​​တဲ့​​ လှပစိုဝင်း​​ ​​ေြပြပစ်ြခင်း​​ ​​ေတွနဲ့​​ြပည့်​​စံုတဲ့​​ စွန်ပါဝတီ အမည်ရတဲ့​​ သမီး​​ကညာကို အ​​ေစာင့်​​အရံ ​​ေမာင်း​​မမိဿံ ​​ေတွနဲ့​​ဆက်သလာပါသတဲ့​​။

အဲဒီ အချိန်မှာ ပဲ ဘာတိုင်း​​ြပည်ြကီး​​ မှာ ဘာ​​ေတွ ြဖစ်လာသလဲ ဆို​​ေတာ့​​ ဘာစစ်​​ေသနာပတိ က တည်ထား​​ခဲ့​​တဲ့​​ အဘယလာဘမုနိ ဘုရား​​ ြကီး​​ရှိတဲ့​​ ဘာကုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​မှာ ဘာနံရံ ြကီး​​ ြပိုကျသတဲ့​​။ အဲဒီ အဘယလာဘ မုနိဘုရား​​ကို ြပည်သူြပည်သား​​​ေတွ အ​​ေခါ်များ​​တာက​​ေတာ့​​ “​​ေကျာက်​​ေတာ်ြကီး​​” ဘုရား​​လို့​​​ေခါ်ပါသတဲ့​​။ ​​ေကျာက်​​ေတာ်ြကီး​​ ဘုရား​​ရဲ့​​ ​​ေနာက်​​ေကျာဘက် နံရံ ဟာ ရုတ်တရက် ြပိုကျသွား​​ခဲ့​​တယ်လို့​​ ဘာြမန်​​ေတာ် ဆက်သား​​တစ်ဦး​​က ဘာမင်း​​ြကီး​​ကို သံ​​ေတာ်ဦး​​တင်သတဲ့​​။

ဘာမင်း​​ြကီး​​ဟာ ဘာတိံြကား​​အမတ်ြကီး​​ကို ဆင့်​​​ေခါ်ြပီး​​ ဘဇာအတွက်​​ေြကာင့်​​ ဘာလို့​​ြပိုကျရတာကို ​​ေမး​​ြမန်း​​​ေလ​​ေတာ့​​ ဘာအမတ်ြကီး​​က အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ ရဲ့​​ ဠင်း​​တ နား​​တဲ့​​ နိမိတ်အတိုင်း​​ ​​ေကာက်ြပီး​​ ​​ေဟာလိုက်သတဲ့​​။

“မှန်လှပါ ဖလ။ ​​ေရွှနား​​ဆင်​​ေတာ်မူပါ ဘာမင်း​​ြကီး​​ဘုရား​​။ ဘာလို့​​ြပိုကျရတာကို ဘာနိမိတ်နဲ့​​​ေဟာရမယ် ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ရှင်ရဲ့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာ အဓွန့်​​ရှည်ရာ ​​ေကျာ​​ေထာက်​​ေနာက်ခံ သံဃာ​​ေတာ်များ​​ လို့​​ယူဆပါတယ် ဖလား​​။ ​​ေကျာက်​​ေတာ်ြကီး​​ ဟာ ​​ေပါင်း​​ရင် ၁၁ ရတာ​​ေြကာင့်​​ ြပိုကျတဲ့​​ ​​ေန့​​က စြပီး​​ ​​ေရတွက်ရင် ၁၁ ရက် အတွင်း​​မှာ ဘာမင်း​​ြကီး​​ တည်ထား​​တဲ့​​ ဘာ​​ေနြပည်​​ေတာ်ြကီး​​ မှာ ဘာ​​ေတွ ြဖစ်အံုး​​မှာ ပါ ဖလား​​။ ဘဇာ​​ေြကာင့်​​လဲ ဆို​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေနြပည်​​ေတာ်ြကီး​​ကို ဘာ ၁၁ ရက် ​​ေန့​​မှာ ဘာ၁၁ တပ် ၊​ ဘာ ၁၁ ဖွဲ့​​နဲ့​​ ၊​ ဘာ ၁၁ နာရီ အချိန်မှာ ဘာလုပ်ထား​​သလဲ ဆိုတာ ဘာမင်း​​ြကီး​​ ဖာသာ ဘာမင်း​​ြကီး​​ သိပါတယ် ဖလား​​”

လို့​​​ေလျှာက်တင်​​ေလ​​ေတာ့​​ ဘာမင်း​​ြကီး​​လည်း​​ ဘာမှ မ​​ေြပာနိုင်ပဲ ဘာလုပ်လို့​​ဘာကိုင်ရမှန်း​​ မသိ ြဖစ်သွား​​သတဲ့​​။

ဘာအမတ်ြကီး​​က ဆက်ြပီး​​ ဘာ​​ေြပာသလဲ ဆို​​ေတာ့​​ ဂငယ် ၄ လံုး​​ တ​​ေဘာင် မှာ ဂငယ် ၂ လံုး​​က အလုပ်လုပ်​​ေနြပီ ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ကျန်တဲ့​​ ဂငယ် ၂ လံုး​​ ​​ေပါ်လာရင် ဘာမင်း​​ြကီး​​ ဘာလုပ်မယ်ဆိုတာ ကို မိန့်​​ြကား​​​ေစြခင်ပါတယ် ဘုရား​​လို့​​ ​​ေလျှာက်ြပီး​​ သကာလမှာ​​ေပါ့​​ကွယ်....

ဘဝရှင်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ရဲ့​​ ​​ေရွှနှုတ်​​ေတာ်က​​ေန “ဘာ ” ဆိုလား​​ ြကား​​လိုက်ရပါ​​ေလ​​ေရာ။

ပံုြပင်​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ဒါပါပဲကွယ်...


ကျမ်း​​ကိုး​​ - အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ ဦး​​နိုး​​

0 comments:

Post a Comment