*This article contains no astrological jargon *
စာဖတ်တတ်ခါကအရွယ်၊ ပထမဆံုး ဖတ်ဖူးတဲ့ စာေရးဆရာေတွထဲမှ ဆရာမင်းသိခင်္ကိုေတာ့ အခုထိ စွဲစွဲလမ်းလမ်းရှိေနသည်။ ဆရာမင်းသိခင်္သည် ကျေနာ်တို့အတွက် သူရဲေကာင်းများ ေမွးထုတ်ေပးခဲ့သည်။ တနည်းဆိုရလျှင် ဆရာမင်းသိခင်္သည် သူရဲေကာင်းတို့၏ ဖခင်ြကီးဟု တင်စားေခါ်ေဝါ်နိုင်ေပသည်။
(၁)
သေန့သ၌ ရန်ကုန်ြမို့ ရပ်ကွက်တစ်ခုတွင် ေနထိုင်ေသာ ၁ဝနှစ်ေကျာ် သူငယ်ေလးတစ်ဦးသည် မိဘများ မသိေအာင် အိမ်မှခိုးထွက်ခဲ့ေလသည်။ သူသွားလိုေသာေနရာမှာ သူ့၏မိဘများနှင့် အတူ သွားဖူးေသာ ေရွှတိဂံုဘုရားအနီးအနားြဖစ်၍ မည်သည့်ကားကိုစီး၍ မည်သည့်မှတ်တိုင်တွင် ဆင်းရမည်ကို သူေကာင်းစွာ သိေနေလသည်။ ထိုသူငယ်ေလးသည် ေရွှတိဂံုဘက်ကို ဦးတည်သွားေသာ အမှတ် ၁၆ ဘတ်စ်ကားကို ြပား၂၀ ေပး၍ တက်စီးသည်။ ထို့ေနာက် အုတ်လမ်းမှတ်တိုင်သို့ ေရာက်ေသာအခါ ကားေပါ်မှ ဆင်းလိုက်ေလသည်။
ထိုသူငယ်ေလးသည် ေဘးဘီဝဲယာကို လှည့်၍ြကည့်လိုက်ြပီး သူဆင်းခဲ့ေသာမှတ်တိုင် မှန်မမှန် ေလ့လာလိုက်သည်။ သူသွားလိုေသာ ေနရာကို ေတွ့ရေသာအခါ ခပ်သွက်သွက်ေလျှာက်သွားေလသည်။ ထိုသူငယ်ဦးတည်ရာလမ်းသည် အုတ်လမ်းဘက်မှ ေရွှတိဂံုဘုရားေပါ်သို့တက်ေသာ အာဇာနည်ကုန်းေဘးရှိ ေတာင်ကုန်းငယ် (ယခု အညြတသူရဲေကာင်းဗိမာန်)ပင် ြဖစ်ေတာ့သည်။
သံတိုင်များြဖင့် ဝင်းခတ်ထားေသာ ထိုေတာင်ကုန်းငယ်ေပါ်သို့ လူတစ်ေယာက်သာသာ ဝင်ေပါက်မှ တေရွ့ေရွ့သူတက်သွားသည်။ ထို့ေနာက် လမ်းေဘးဝဲယာကို ြကည့်၍ြကည့်၍ တစံုတခုကို ရှာေဖွေနေလသည်။ ေတာင်ကုန်းအလယ်ေလာက်တွင် သူရှာေဖွေနေသာ အရာကို ေတွ့လိုက်ေသာအခါ သူငယ်ေလးမှာ ပိုမိုစိတ်လှုပ်ရှားလာြပီး ခတ်သွက်သွက်ကေလး ထိုေနရာသို့ေလျှာက်သွားေလသည်။ သူငယ်ေလးသည် ထိုအရာကို ေမွးေန့ပွဲတွင် လက်ေဆာင်ရလိုက်သည့် ကစားစရာအရုပ်တစ်ခုပမာ တယုတယပွတ်သတ်၍ စူးစမ်းေလ့လာေတာ့သည်။ ထိုအရာမှာ ေတာင်တက်လမ်းကေလး၏ ညာဘက်ေဘးတွင် တည်ရှိေနေသာ တစ်ေတာင်ခန့်ေဘာင်ကေလးြဖင့် ခတ်ထားသည့် ေရတွင်းငယ်ကေလးပင် ြဖစ်ေတာ့သည်။
သူငယ်ေလးသည် သူ၏စိတ်မှန်းြဖင့် ေရတွင်းေလးကို နှစ်ပိုင်းခွဲလိုက်ေလသည်။ ညာဘက်ြခမ်းထဲမှ ေရကို လက်ခုတ်ကေလးြဖင့်ခတ်၍ ေသာက်ြကည့်သည်။ ြကည်စိမ်းညို့ေနေသာ ေရသည် ေအးြမလတ်ဆတ်မှုသာမက ချိုေသာအရသာကိုပါ ေပးစွမ်းနိုင်သည်ကို ေတွ့ရသည်။ ဘယ်ဘက်ြခမ်းထဲမှ ေရကို ေသာက်ြကည့်ြပန်ရာ ချဉ်ေသာအရသာကို ခံစားလိုက်ရသည်။ သူငယ်ေလးသည် သူလာရကျိုးနပ်ြပီဟူေသာ ပီတီြဖင့် ြပံုးေနေသာ သူ့ မျက်နှာကို ေရြပင်တွင် သူြပန်ြမင်ရေလသည်။
ထိုေရတွင်းငယ်ေလးသည် ြမက်ထူထူြကားထဲတွင် ရှိေနလင့်ကစား နယ်နယ်ရရမဟုတ်၊ အညြတမဟုတ်၊ စင်စစ် ထိုေရတွင်းေလးသည်ကား နတ်ေရတွင်းေပတည်း။
ထိုသူငယ်ေလးသည် နယ်နယ်ရရမဟုတ်၊ အညြတမဟုတ်၊ စင်စစ် ထိုသူငယ်ေလးသည် ယခုအခါ ေဗဒင်ပညာရပ်ကို သုေတသနလုပ်ေနသည့် စာေရးသူပင်တည်း။
(၂)
အဟတ် အဟတ်...
ကျေနာ်ငယ်ငယ်က မနုစာရီကိုဖတ်၍ အဲသည်လိုရူးခဲ့ဖူးသည်။
မနုစာရီဝတ္ထုထဲတွင် အဆိုပါေရတွင်းငယ်သည် နတ်ေရတွင်းြဖစ်၍ တြခမ်းချို တြခမ်းချဉ်သည်၊ ေရာဂါေဝဒနာများ ေပျာက်ကင်းသက်သာေစသည်ဟု ညွှန်းထား၍ ငယ်ဘဝက နတ်ေရတွင်းရှာပံုေတာ် ဖွင့်ခဲ့ြခင်းြဖစ်သည်။
စာဖတ်တတ်ခါကအရွယ်၊ ပထမဆံုး ဖတ်ဖူးတဲ့ စာေရးဆရာေတွထဲမှ ဆရာမင်းသိခင်္ကိုေတာ့ အခုထိ စွဲစွဲလမ်းလမ်းရှိေနသည်။ ဆရာမင်းသိခင်္သည် ကျေနာ်တို့အတွက် သူရဲေကာင်းများ ေမွးထုတ်ေပးခဲ့သည်။ တနည်းဆိုရလျှင် ဆရာမင်းသိခင်္သည် သူရဲေကာင်းတို့၏ ဖခင်ြကီးဟု တင်စားေခါ်ေဝါ်နိုင်ေပသည်။
ဆားပုလင်းနှင်းေမာင် . . .
မတစ်ေထာင်တစ်ေကာင်ဖွား စံုေထာက်ေကျာ်
ကိုလိုနီလက်ေအာက်ခံ ဝန်ထမ်း ြဖစ်ေသာ်လည်း မျိုးချစ်စိတ်ရှိသူ
အထက်ဖါးေအာက်ဖိမလုပ်ပဲ ဥပေဒ မျက်နှာကိုသာြကည့်ြပီး ကိုလိုနီအရာရှိြကီးများကို အာခံဝန့်သူ
တိုင်းြပည်အေရးနှင့် ပတ်သက်လာေသာ မျိုးချစ်ရာဇဝတ်သားများအေပါ် မျိုးချစ်စိတ်အြပည့်ြဖင့် ကူညီပံ့ပိုးေပးသူ
ြမန်မာ့လက်ေဝှ့ပညာကို ကျွမ်းကျင်စွာ တတ်ေြမာက်၍ လက်ရံုးရည်နှင့် ြပည့်စံုသူ၊
စွယ်စံုကျမ်းြကီးသဖွယ် မတစ်လံုးေြက ဉာဏ်ပညာထက်မျက်၍ နှလံုးရည်နှင့် ြပည့်စံုသူ၊
အမျိုးသမီးများအေပါ် စွဲေဆာင်မှုရှိသေလာက် အမျိုးသမီးများနှင့် ကင်းကင်းရှင်းရှင်းေနတတ်သူ၊
စေနေမာင်ေမာင် . . .
ဆားပုလင်းနှင်းေမာင်ကဲ့သို့ကိုလိုနီလက်ေအာက်ခံဝန်ထမ်း မဟုတ်ယံုမှတပါး ဆားပုလင်းနှင်းေမာင်ကဲ့သို့ဘက်စံုထူးချွန်သူ
လှို့ဝှက်နက်နဲေသာ ဂမ္ဘီရပညာများကို ေလ့လာလိုက်စားသူ
ြမန်မာတို့ပိုင် ဂမ္ဘီရပညာများကို စွန့်စားရှာေဖွ၍ အသက်စွန့် ထိမ်းသိမ်းေစာင့်ေရှာက်သူ
ထူးြခားထက်မျက်သည့် စွမ်းရည်များကို ပိုင်ဆိုင်သူ
ကိုယ့်အသက်ကို မငဲ့ကွက်ပဲ အများအကျိုးအတွက်ထမ်းေဆာင်သူ
အားနည်းသူဘက်မှ အြမဲတမ်းရပ်တည်၍ ကိုယ်ကျိုးစွန့်ကူညီသူ
ဖေရာ်ဖက်ဆာေဒါက်တာဆိတ်ဖွား . . .
ဆားပုလင်းနှင်းေမာင်ကဲ့သို့စံုေထာက်ေကျာ်နှင့် ဉာဏ်ရည်ယှဉ်ြပိုင်နိုင်သူ
ကိုလိုနီစံနစ်ဆိုးကို ကိုယ့်နည်းကိုယ့်ဟန်ြဖင့် ေတာ်လှန်သူ
ဖေရာ်ဖက်ဆာေဒါက်တာဘွဲ့ကို ဘဝတက္ကသိုလ်တွင် ရရှိခဲ့သူ
အားနည်းသူဘက်မှ အြမဲတမ်းရပ်တည်၍ ကိုယ်ကျိုးစွန့်ကူညီသူ
ကိုယ့်အသက်ကို မငဲ့ကွက်ပဲ အများအကျိုးအတွက်ထမ်းေဆာင်သူ
ရာဇဝင်လူဆိုးြကီးဟု ကိုလိုနီမှတ်တမ်းဝင်ေသာ်လည်း သူ့အတွက် အသက်စွန့်ကူညီသည်အထိ လူဆိုးလူမိုက်အားလံုး၏ ချစ်ခင်ေလးစားမှုကို ခံရသူ
ထို့ေနာက် . . .
ပုဏ္ဏားဘကွန်း
ြဖစ်ချင်တာြဖစ် ေမာင်ဘချစ်
ေပျာ်ပါတယ် ေမာင်ြပည်သိမ်း
ြပည်ြကီးမဏ္ဍိုင်ြမြကီး
ေြပာထံုးြဖစ်ေအာင်ငနက်ေခါင်
ြမိုင်မဟာမြမေလး
မနုစာရီ
မ တတ်ပါ့
တို့ကဲ့သို့ သူရဲေကာင်းများလည်း ရှိေသးသည်။
ထို့ြပင် . . .
ကိုလိုနီလက်ေအာက်ခံဘဝမှ ကိုယ့်ထီးကိုယ့်နန်း ြပန်ရေရး အတွက် လွတ်လပ်ေရးြကိုးပမ်းခဲ့ေသာ ြမန်မာအင်ပါယာ ၁၂ ဆက်ေြမာက်ကို ြပန်လည်ထူေထာင်လိုေသာ ဒွာဒဿမဂိုဏ်းကဲ့သို့ေသာ သူရဲေကာင်းအဖွဲ့ကို သေဘာကျခဲ့ဖူးသည်။ ေမတ္တာသုတ်လာ ဧကပုတ္တမနုရေက္ခဟူေသာ ဂိုဏ်းသားများ၏ လှို့ဝှက်စကားကို အမှတ်တရ ရှိခဲ့ဖူးသည်။
ကုလားကိုဇာတာမဖတ်နဲ့ဟူေသာ ရိုးရာေဗဒင်ပညာရပ်၏ ပညာစဉ်အေပါ် သစ္စာေစာင့်ထိန်းမှုနှင့် အသက်စွန့်၍ ဂိုဏ်း၏ဂုဏ်သိက္ခာကို ကာကွယ်ခဲ့ေသာ ဧကံသဗျာကရဏ ဂိုဏ်းေခါင်းေဆာင် ဆရာသိခင်္ကို ေလးစားခဲ့ဖူးသည်။ ဆရာသိခင်္ ြကိုးဒဏ်မခံရမှီ သူ၏ေနရာကို ဆက်ခံမည့် ေနာင်ဂိုဏ်းေခါင်းေဆာင်မှာ အေဖအဂင်္ါသား၊ အေမစေနသမီးတို့မှ ေမွးဖွားလာမည့် တနဂင်္ေနွသား ြဖစ်လိမ့်မည်ဟု ဂိုဏ်းစဉ်ပညာကို ဆက်ခံရန် ြကိုတင်ေဟာကိန်းထုတ်၍ သူ့ကိုယ်သူ သွယ်ဝိုက်ညွှန်းခဲ့သည်မှာ စာေရးဆရာေကာင်းတစ်ဦး ပီသခဲ့ေလသည်။ (ဧကံသဗျာကရဏဆိုသည်မှာ အေမးပုစ္ဆာကို လက်ညိုးတစ်ေချာင်းေထာင်၍ တခွန်းတည်းေသာ အေြဖသာေပးသည့် ပညာရပ်ြဖစ်သည်)
ဆရာမင်းသိခင်္သည် လက်ရိုးနက္ခတ်ေဗဒင်၊ ြမန်မာ့ရိုးရာ လက်ဆန်းေဗဒင်၊ အေရှ့တိုင်း အေနာက်တိုင်း ကမ္ဘာအရပ်ရပ်မှ ဂမ္ဘီရပညာရပ်မျိုးစံုကိုပါ စူးစမ်းေလ့လာခဲ့သည်ကို သူေရးခဲ့ေသာ ဝတ္ထု၊ ေဆာင်းပါး၊ ဂျာနယ်၊ မဂ္ဂဇင်းနှင့် ကျမ်းများက သက်ေသခံ ေနေပသည်။
သို့ေသာ် ဆရာမင်းသိခင်္ လက်ကိုင်ထား၍ သံုးစွဲခဲ့ေသာပညာရပ်မှာ ြမန်မာ့ရိုးရာ လက်ဆန်းေဗဒင်ြဖစ်သည်ဟု ကျေနာ့်အေနြဖင့် ယူဆလိုသည်။ ဆရာသည် သူ၏တပည့်များစွာကိုလည်း ထို လက်ဆန်းေဗဒင်ြဖင့် အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းြပုနိုင်ရန် ပညာအေမွ ေပးခဲ့ဟန်ရှိသည်။
မင်းသိခင်္၊ မင်းသိန်းခိုင်၊ ေစာယုနွယ်၊ ဇင်ေယာ်နီ စသည် အမည်နာမများမှာ လက်ဆန်းေဗဒင် ပညာတစ်ရပ်ြဖစ်ေသာ အဂင်္ဝိဇ္ဇာ ပညာခန်းလာ ပဥ္စဆတွင်အညွှန့်တင် မှည့်လျှင်နည်းမဟာဟူေသာ ေအာင်ြမင်ေကျာ်ေဇာ်ေစသည့် အမည်ေပးနည်းကို သံုးထားသည်။
တနဂင်္ေနွသားကို ခိုင်ခန့်တည်ြမဲေအာင် ကျားကန်ေထာက်ကူနိုင်သည့် နဝင်းတွဲကို အသံုးချကာ မရမ်းတလင်းဟု ေနထိုင်ရာအရပ်ကို အမည်ေပးခဲ့သည်၊ မေနာမယဟု ဂျာနယ်အမည်ကို ေပးခဲ့သည်၊ မနုစာရီဟု မဂ္ဂဇင်းအမည်ကို ေပးခဲ့သည်။
သူေမွးဖွားရာ ေကာဇာသက္ကရာဇ်၏ မဟာဘုတ်၏ အားအေကာင်းဆံုး အထွန်းြဂိုလ်လည်းြဖစ်၊ တနဂင်္ေနွသား၏ ေအာင်ြမင်ြပီးစီးရာ နဝင်းြဂိုလ် လည်းြဖစ်ေသာ ြကာသာပေတးနံြဖင့် အစြပု၍ သူ့ဝတ္ထုများစွာ၏ ေခါင်းစဉ်အမည်ကို ေပးခဲ့သည်။
ြမန်မာ့ရိုးရာ ဆန်းေဗဒင်ပညာ၏ ဖခင်ြကီး ဦးထွန်းြမတ်၏ ပညာကို ဆန်းဆရာြကီး ဦးသိန်းထွန်းရ၏၊ ဦးသိန်းထွန်း၏ပညာကို ဆန်းဆရာြကီးဦးေကျာ်ရင်ရ၏။ ဆန်းဆရာြကီးဦးေကျာ်ရင်ထံတွင် ဆရာမင်းသိခင်္သည် စံနစ်တကျ တပည့်ခံ သင်ြကားခဲ့သူြဖစ်သည်။ သို့ေသာ် ကွယ်လွန်ချိန်အထိ ယြတာစာအုပ်များ၊ ေဟာစာတမ်းများ၊ တားေရာ့ ဂဏန်းေဗဒင် စာအုပ်များ ထုတ်ခဲ့ေသာ်လည်း ဆန်းေဗဒင် အပါအဝင် လက်ဆန်းေဗဒင်နှင့် ပတ်သက်ေသာ ကျမ်းစာအုပ်ကို ထုတ်ခဲ့သည်ဟု သတင်းမြကားရသည်မှာေတာ့ စိတ်မေကာင်းစရာပင်။ ကွယ်လွန်ြပီးသည့် ေနာက်ပိုင်းတွင် ထုတ်လုပ်ရန် တပည့်များကို လက်ဆင့်ကမ်း အေမွ ေပးခဲ့ေကာင်း ေပးနိုင်သည်၊ သို့မဟုတ် တပည့်များကိုသာ အေမွေပးခဲ့ြပီး ပံုနှိပ်စက်တင် အဆင့်သို့မေရာက်တာလည်း ြဖစ်ေကာင်းြဖစ်နိုင်သည်။
သူသည် သူရဲေကာင်းတို့၏ဖခင်ြကီးပီပီ ေခတ်ဆိုး စံနစ်ဆိုးကို ြပုြပင်ေြပာင်းလဲရန် လူငယ်များစွာကို သူရဲေကာင်းစိတ်ဓါတ် သွတ်သွင်းေပးနိုင်ခဲ့သည်။ ကွယ်လွန်ချိန်ထိ ေနထိုင်ရာ မရမ်းတလင်းတွင် မျိုးဆက်သစ် ြမန်မာလူငယ်များကို ြမန်မာ့ရိုးရာလက်ေဝှ့ေကျာ်များ ြဖစ်ေအာင် ြမန်မာြပည်သားလက်ေဝှ့အသင်း (ယခင်အမည် ပွဲေကျာင်းသား) တည်ေထာင်၍ ရိုးရာအေမွကို ထိမ်းသိမ်းေစာင့်ေရှာက်ခဲ့သည်။
ထို့ြပင် အစိုးရကို ေတာ်လှန်ပုန်ကန်မှုများြဖင့် ေထာင်နန်းစံခဲ့ဖူးသလို ရှစ်ေလးလံုးအေရးေတာ်ပံုြကီးတွင်လည်း အဖိနှိပ်ခံ ြပည်သူများဘက်မှ ေထာက်ခံ၍ သူ၏နိုင်ငံေရးရပ်တည်ချက်ကို ေဖာ်ြပခဲ့ဖူးသည်။
သို့ေသာ် စာေရးဆရာဘဝနှင့် ဂမ္ဘီရပညာရှင်ဘဝ နှစ်ခုလံုးတွင် ေကျာ်ေဇာတက္ကိမ ရှိခဲ့ေသာ ဆရာမင်းသိခင်္သည် လူထဲကလူပင်ြဖစ်သည်။ လူဟူသည် အားနည်းချက်နှင့် အမှားမကင်းတတ်၊ ထို့ေြကာင့် သူ့တွင်လည်း အားနည်းချက်နှင့်အမှားများလည်း ရှိေနေပလိမ့်မည်။
မည်သို့ပင်ြဖစ်ေစ . . .
ဆရာမင်းသိခင်္သည် ကိုယ့်လမ်းကို ကိုယ်ေဖာက်၍ ကိုယ့်သမိုင်းကို ကိုယ်တိုင်ေရးနိုင်ခဲ့သူ မတစ်ေထာင်တစ်ေကာင်ဘွား ြဖစ်သည်။
1 comments:
အကိုေရ.. ကျွန်ေတာ်လဲ ေဗဒင်ကို ဝါသနာပါတယ်ခင်ဗျ
Post a Comment