*This article contatins astrological jargon*
လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာရှင် တစ်ေယာက်ြဖစ်လိုပါက ဗျဥ္ဖနာသုဒ္ဓိ ဗျည်းသရတို့ကို စင်ြကယ်စွာ နားလည်ြခင်း၊ ဂဏသုဒ္ဓိ ကိန်းဂဏန်းဆက်သွယ်ချက်တို့ကို စင်ြကယ်စွာနားလည်ြခင်း၊ နာမက္ခရ အမည်နာမပညတ်ချက်တို့ကို စင်ြကယ်စွာနားလည်ြခင်း တို့ြဖင့် ြပည့်စံုထိုက်ေလသည်။
(၁)
လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာြဖင့် အမည်ေပးကင်ပွန်းတပ်ရာတွင် ေကာဇာသက္ကရာဇ်ကို အေြခခံေသာ မဟာဘုတ်ကိန်းကို မည်သည့် လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာရှင်မှ လက်မလွှတ်ရဲေပ။ အမည်နာမေရွးချယ်ရာတွင် ဆန်းနည်းအရ စည်းကမ်းသတ်မှတ်ချက် ဆယ်ဂဏန်းအထိပင် ရှိေနေသာ်လည်း မည်သည့်အမည်နာမမျှ ထိုအချက်အားလံုး အံဝင်ဂွင်ကျ ကိုက်ညီေအာင် ေပးနိုင်လိမ့်မည်မဟုတ်ေပ။ ဆရာများကလည်း တတ်နိုင်သမျှ သတ်မှတ်ချက်များနှင့် ညီညွတ်ေအာင် ေရွးချယ်ေပးြကသည်က များေလသည်။
ထိုအထဲတွင်မှ မဟာဘုတ်ခွင်ကို အေြခခံေသာ နာမက္ခရတိုင်စဉ်သည် သတ်မှတ်ချက် တစ်ချက်အေနြဖင့် ပါဝင်ေလသည်။ ခတ်ညံ့ညံ့ေဗဒင်ဆရာသည်ပင်လျှင် တိုင်စဉ်ကိုေတာ့ မှန်မှန်ကန်ကန် ထည့်သွင်းစဉ်းစားေလသည်။ အဘယ်ေြကာင့်ဆိုေသာ် တိုင်စဉ်မှန်ပါက ကူညီေထာက်ပံ့မှုရေစြခင်းနှင့် ဘဝအကျိုးေပးေကာင်းြခင်းကို ြဖစ်ေစြပီး တိုင်စဉ်မှားပါက အခက်အခဲများကို ရင်ဆိုင်ရြခင်းနှင့် အစမည်မျှေကာင်းေကာင်း အဆံုး၌ ကျဆံုးြခင်းကို ြဖစ်ေစတတ်ေသာေြကာင့်ပင်တည်း။ ဤမျှအထိပင် မဟာဘုတ်ခွင်ကို အေြခခံေသာ နာမက္ခရတိုင်စဉ်က ဩဇာြကီးမားလှေလသည်။
နာမက္ခရတိုင်စဉ်ြဖင့် အမည်ေပးရာတွင် တိုင်စဉ်၏ လက်ဝဲလက်ယာ ေအာက်ဆံုးနှစ်လံုးြဖစ်ေသာ ပုတိြဂိုလ်နှင့် ဘဂင်္ြဂိုလ်တို့ကို ေရှာင်လွှဲ၍ ေပးေလ့ရှိသည်။ အထူးသြဖင့် အမည်အဖျားလံုး ပုတိ နှင့် ဘဂင်္ မြဖစ်ေအာင်ေပးြပီး အဆိုးအညံ့တို့မှ လွတ်ေြမာက်ေစရန် ရည်ရွယ်ေလသည်။
(၂)
မူလမဟာဘုတ်မှ ြဖစ်ေပါ်လာေသာ မူလေဇယျတိုင်နှင့် ေကာဇာမဟာဘုတ်မှ ြဖစ်ေပါ်လာေသာ ေကာဇာေဇယျတိုင် နှစ်တိုင်တို့ယှဉ်တွဲအားစစ်ရာတွင် ပက္ခြဂိုလ်များနှင့် ဆန်းကျင်ြဂိုလ်များသည် ေကာင်းကျိုးကို ပျက်စီးေစသည်ဟု ဆရာ့ဆရာတို့က ဆိုေလသည်။ ဤအဆိုကို အဘယ်ေြကာင့် ချမှတ်ခဲ့သည်ကို ေဗဒင်ဆရာ အများစုမှာ စဉ်းစားမိေကာင်းမှ စဉ်းစားမိေပလိမ့်မည်။
ကျေနာ်ကမူ ေဗဒင်ပညာနှင့် ပတ်သက်လာလျှင် အကျိုးတရားတခုြဖစ်တိုင်း အေြကာင်းတရား ေနာက်သို့ဆန်းစစ်ေလ့ရှိေသာ အေလ့အထအရ ထိုကိန်းဂဏန်းဆက်သွယ်ချက်တို့ကို အားလပ်သည့်အချိန်တိုင်း စာရွက်ချ၍ြဖစ်ေစ ေခါင်းထဲတွင်ြဖစ်ေစ စဉ်းစားအေြဖရှာေနေလ့ရှိသည်။ ထို့ေြကာင့် ဤဆက်သွယ်ချက်ကို အေြဖတစ်ခု ရခဲ့ေလသည်။ သို့ေသာ် ကျေနာ်ရခဲ့ေသာအေြဖမှာ မှန်သည်ဟု ငါ့စကားနွားရ မေြပာလိုပါ၊ ပညာရှင်များ စဉ်းစားသံုးသပ်၍ ြကိုက်နှစ်သက်မှ လက်ခံပါ၊ မြကိုက်ပါက ပယ်လိုက်ပါ။
(၃)
ကျေနာ်ရရှိခဲ့ေသာအေြဖမှာ ဤသို့ြဖစ်သည်။

မဟာဘုတ်ခွင်နှစ်ခုမှ ပက္ခြဂိုလ်တစ်လံုးကို ရှာလိုက်ပါ။ နမူနာြပ မဟာဘုတ်ခွင် နှစ်ခုေပါ်တွင် ပက္ခြဂိုလ်မှာ တနဂင်္ေြနွဖစ်ပါသည်။ ထို့ေြကာင့် အဆိုပါ တနဂင်္ေနွ(၁) ကိုပင် မဟာဘုတ်အိမ် အသစ်တခုတွင် ဘဂင်္အိမ်မှ စချြကည့်လိုက်ပါ။
ထိုအခါ ဘဂင်္အိမ်တွင် တနဂင်္ေနွ (၁) နှင့် ပုတိအိမ်တွင် တနလာင် (၂) တို့ေရာက်ရှိလာေလမည်။
ထို ၁ နှင့် ၂ တို့မှာ နမူနာြပ မဟာဘုတ်ခွင် နှစ်ခုေပါ်ရှိ ပက္ခြဂိုလ်နှင့် ဆန်းကျင်ြဂိုလ်တို့ ြဖစ်ေြကာင်း သင်တို့ေတွ့ရှိရေပမည်။

အထက်ပါ မဟာဘုတ်ခွင်နှင့် နာမက္ခရတိုင်စဉ် (ဝဲယာတိုင်ဟုလည်းေခါ်သည်) တို့ကို ေလ့လာြကည့်ပါက ပက္ခြဂိုလ် (၁) နှင့် ဆန်းကျင်ြဂိုလ် (၂) တို့မှာ နာမက္ခရတိုင်စဉ်၏ ဝဲယာေအာက်ဆံုးြဂိုလ်နှစ်လံုး ြဖစ်ေနသည်ကို ေတွ့ရေပမည်။
ထို့ေြကာင့် မဟာဘုတ်ခွင်တွင် ပုတိြဂိုလ်နှင့် ဘဂင်္ြဂိုလ် သို့မဟုတ် နာမက္ခရတိုင်စဉ်တွင် လက်ဝဲလက်ယာေအာက်ဆံုးနှစ်လံုးကို ပညာရှင်များက အမည်ေပးကင်ပွန်းတပ်ရာတွင် ဆိုးကျိုးများကို ပေပျာက်ေစြခင်းငှာ ပယ်ခဲ့ေလသည်ဟု ကျေနာ်ယူဆပါသည်။
လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာရှင် တစ်ေယာက်ြဖစ်လိုပါက ဗျဥ္ဖနာသုဒ္ဓိ ဗျည်းသရတို့ကို စင်ြကယ်စွာ နားလည်ြခင်း၊ ဂဏသုဒ္ဓိ ကိန်းဂဏန်းဆက်သွယ်ချက်တို့ကို စင်ြကယ်စွာနားလည်ြခင်း၊ နာမက္ခရ အမည်နာမပညတ်ချက်တို့ကို စင်ြကယ်စွာနားလည်ြခင်း တို့ြဖင့် ြပည့်စံုထိုက်ေလသည်။ ထို့ေြကာင့် ပညာလိုလား အမျိုးေကာင်းသားသမီးများအေနြဖင့် တိုး၍တိုး၍သာ ြကံြက၍ ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင်ပညာ၏ အေမွအနှစ်ကို ထိမ်းသိမ်းြကပါကုန်ဟု ေရးသားလိုက်ရေပသည်။
သာဝတ္ထိဆန္ဒေသာမုခံ
ေဇယျာေမာင်
0 comments:
Post a Comment