နား..နား..နား ြခင်သူေတွေရာ
မနားတမ်း နားြခင်သူေတွေရာ
နားလိုက် မနားလိုက် နားြခင်သူေတွအတွက်
ကျွန်ေတာ်နဲ့ကျွန်ေတာ့ gf လက်ထပ် နိုင်ပါ့မလား။ ကျွန်မ နဲ့ကျွန်မ bf လက်ထပ်ဖို့ကံဇာတာ ပါသလား လို့ ေမးြကပါတယ်။ ကျွန်ေတာ့အေနနဲ့ လူတစ်ေယာက်ရဲ့ကံြကမ္မာကို တွက်ချက်ြပီး ဒီအမျိုးသမီး နဲ့ရေစဗျား၊ ဒီအမျိုးသား နဲ့ရေစဗျား လို့ဘုရား ၉ ဆူ တင်တဲ့ ဆရာေတွလို “ဒက္ခိဏသာေခ ေတာင်အရပ်မှာ ရှိတဲ့ဘုရားက ဒီမှာေန “ လို့ ဘုရားေတွကို ေနရာချေပးသလိုမျိုး လူေတွကိုလည်း ေနရာချတဲ့ အလုပ်မျိုး မလုပ်တတ်ပါဘူး။ ေလ့လည်း မေလ့လာရေသး။ ကျွမ်းလည်း မကျွမ်းကျင်။ ေဟာကိန်းထုတ်နိုင်ေလာက်တဲ့အဆင့်အထိလည်း မေရာက်ေသးပါဘူး။
လူ၂ဦးရဲ့ကံြကမ္မာကို တွက်ချက်ြပီး “ဒီနှစ်ေတာ့ လက်ထပ်ဖို့မသင့်ေသးဘူး။ ဒီနှစ်ေတာ့ ေကာင်းတယ်“ အစရှိသြဖင့် သင့်တယ် ။ မသင့်ဘူး ဆိုတာကိုဘဲ အြကံေပးနိုင်ပါတယ်။
ေြဗာင်လိမ်၊ ေြဗာင်ညာ လည်း မေဟာဘူး။ လိမ်ရေအာင် ၊ ညာရေအာင် ကလည်း ကိုယ်က သူများတစ်ကာ
ေချွးနဲ့၊ ေသွးနဲ့၊ ဉာဏ်နဲ့ရင်းြပီး ရှာထားတဲ့ ေငွေတွကို လက်ြဖန့်ေတာင်းေနရေလာက်ေအာင် မမွဲဘူး။ ေတာင်းလည်း မေတာင်းဘူး။ ေပးချင်ပါတယ်လို့ဆိုလာတဲ့ သူေတွကိုေတာင် ဘုန်းြကီးေကျာင်းြဖစ်ေစ၊ ဇီဝိတဒါနေကျာင်း၊ မိဘမဲ့ေကျာင်း ေတွမှာ ြပန်ြပီးလှူးဒါန်းခိုင်းပါတယ်။ ေမးတဲ့သူ ေကျနပ်ေလာက်တဲ့ အထိ ၊အတိုင်းအတာ တစ်ခုအထိ ေလ့လာထားသမျှေပါင်းစပ်ြပီး အချိန်ရရင် ရသလို Word နဲ့ြဖစ်ေစ Acrobat Reader နဲ့ြဖစ်ေစ အေြကာင်းြပန်ေပးပါတယ်။ တိုက်ဆိုင်လို့မှန်မှန် ၊ မတိုက်ဆိုင်လို့ မှားမှား ပညာရပ်ထဲက Theory ေတွကို ေဘာင်မေကျာ် ၊ စည်းမေကျာ်ပဲ ေတွးေခါ်စဉ်းစားြပီး အေဟာကိန်း ထုတ်ခဲ့တာလို့ေြပာပါရေစ။
ေဆာင်းပါးေတွကိုလည်း ေပါက်ကရေလးဆယ် ြကားဖူးနားဝ ဟိုေရးဒီေရးမေရးဘူး။ အေြကာင်းတိုက်ဆိုင်လို့ ဆရာေတွရဲ့ပညာရပ်ေတွကို ေဖာ်ြပခဲ့ရင်လည်း ဘယ်သူ၊ ဘယ်ဝါ ဆိုြပီး ေဆာင်းပါး ေအာက်ဆံုးမှာ ထည့်ေလ့ရှိပါတယ်။ အေတွး အေခါ် နဲ့ေလ့လာထားသမျှ ေပါင်းစပ်ြပီး ေတာ့ လက်ရှိပတ်ဝန်းကျင် မှာ ြဖစ်ပျက်ေနတာေတွကို ြကံုရင်ြကံုသလို ပညာရပ်ေတွအတွက် မှန်ကန်ေြကာင်းအေနနဲ့ေရးပါတယ်။ ေဗဒင်မယံုတဲ့သူေတွအတွက်ကေတာ့ ဗဟုသုတ အေနနဲ့ပဲ ယူြကပါ။ ယံုတဲ့ သူေတွအတွက် အကျိုးတစ်ခုခု ရှိမယ်လို့ယံုြကည်ချက်အြပည့်နဲ့ ေရးသမျှ ေဆာင်းပါးေတွအားလံုးကို ေဗဒင်အေတွးအေခါ် ၊ ေဗဒင်အယူအဆ အြပည့်နဲ့ ေရးပါတယ်။ ေရးသားြပီးခဲ့သမျှ ေဆာင်းပါးေတွထဲမှာ ပညာရပ်နဲ့ပတ်သက်ြပီး အမှားေတွတင်ြပ၊ ေပါက်ကေတွ ေရးေနတယ်လို့ သက်ေသအေထာက်အထား၊ ကျမ်းေတွနဲ့ေထာက်ြပလာခဲ့လို့ရှိရင်လည်း မှားယွင်းြပီး ေရးခဲ့တယ်လို့ဝန်ခံဖို့ဝန်မေလးပါဘူး။ ပညာရပ်ပိုင်းမှာ အမှားေတွေရးတယ်ဆို ြပီး ဆဲသွားရင်ေတာင် ခံဖို့အသင့်ပါ။
ပညာပိုင်းဆိုင်ရာနဲ့ပတ်သက်ြပီး သက်ေသြပနိုင်တဲ့ အေြကာင်းအရာေတွနဲ့ တင်ြပေပးဖို့အေြကာင်းကို စဉ်းစားမိတဲ့အခါမှာ လတ်တစ်ေလာ ြဖစ်ပျက်ခဲ့တဲ့ အေြကာင်းအရာ တစ်ခုထဲက အိမ်ေထာင်ကျသွားခဲ့တဲ့ သမီးရည်းစား စံုတွဲအေြကာင်း ကို မိတ်ဆက်ေပးပါမယ်။ ဟာ..ခင်ဗျားဟာက အြဖစ်အပျက်ေတွ များပဲ များနိုင်ပါလား လို့ေစာဒကတက်မလား။ လူနံမည်ေတွကေတာ့ ဘုန်းြကီးေကျာင်း မှာ အလှူရှင်စာရင်းေတွကို လိုက်ဖတ်ြကည့်လိုက်ရင် ဘယ်စံုတွဲေတွ၊ ဘယ်သူေတွ လှူသွားသလဲ ေတွ့ရမှာပါ။ အြဖစ်အပျက်ေတွကေတာ့ တစ်ခုမဟုတ် တစ်ခုကေတာ့ေန့တိုင်းရှိေနမှာပါပဲ။ နံမည်ေတွ့တာနဲ့စိတ်ထဲမှာ ဒီနာမည် ဟာ ဘာေြကာင့် ေပးထားသလဲ ၊ ဘယ်လို ေြကာင့် ေပးရတာလဲ ကို အြမဲ ေတွးေနေလ့ရှိတာ အကျင့်ြဖစ်ေနပါြပီ။
ကဲစမယ်ဗျာ။ အဂင်္ဝိဇ္ဇာပညာရပ်မှာ “ေစာလှ ေလှဆန်“ ဆိုတာ ရှိပါတယ်။ ကိုေစာလှ တစ်ေယာက် ေလှကို ေရဆန် ေလှာ်တာေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေလ့လာတဲ့သူေတွ အမှတ်ရလွယ်ေအာင် လကင်္ာေလးနဲ့ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ ပညာခန်း တစ်ခုပါ။ သူ့ရဲ့ဖွင့်ဆိုချက်ကေတာ့ တနဂင်္ေနွနဲ့မှည့်ထားတဲ့ လူတစ်ေယာက်ဟာ အဂင်္ါ နဲ့ဗုဒ္ဓဟူး (ြတိရန်း နဲ့ စတုရန်း) ေတွေြကာင့် ပျက်စီးရာ ပျက်စီးေြကာင်းကို ြဖစ်ေစပါတယ်တဲ့ ။ ြတိရန်း ေန့စတုရန်း အခါ ြဖစ်ေစ ( အဂင်္ါေန့၁ဝး၃ဝမှ ၁၂းဝဝြကား)။ အဂင်္ါနဲ့ဗုဒ္ဓဟူး နံမည် တွဲေတွေြကာင့် ေသာ်လည်းေကာင်း၊ အဂင်္ါနဲ့ဗုဒ္ဓဟူး အရာဝတ္ထုေတွေြကာင့် ေသာ်လည်းေကာင်း တနဂင်္ေနွဟာ ပျက်စီးရာ ပျက်စီးေြကာင်းေတွကို ြကံုရေလ့ ရှိပါတယ်။ အဲဒီပျက်စီးရာ ပျက်စီးေြကာင်းေတွထဲက နံမည်တွဲေြကာင့် ပျက်စီးေစတာကို လက်ေတွ့၊ ကိုယ်ေတွ့၊ ပညာေတွ့ အေနနဲ့ မယံုတဲ့သူေတွကိုေရာ၊ ယံုတဲ့သူေတွကိုေရာ မိတ်ဆက်ေပးပါမယ်။
မိဘဝတ္တရား အရ ြဖစ်ေစ၊ ချစ်သူတို့ဘာဝြဖစ်ေစ၊ အချိန်တန် အရွယ်ေရာက်လာရင်ေတာ့ အိမ်ေထာင်ြပုရ၊ ြပုချင်ြကတာ ဓမ္မတာပါပဲ။ ကိုင်း ြကီးြကီးမှာ နားေစချင်လို့ လူြကီးမိဘ ေရွးချယ်တာပဲြဖစ်ြဖစ်၊ ကိုင်းြကီးြကီး၊ ေသးေသး ကိုယ်ချစ်တဲ့သူနဲ့ တူ၂ကိုယ် တဲအိုပျက် မှာပဲ ၂ ဦးသေဘာတူ နားြခင်လို့ ြဖစ်ြဖစ် ကိုယ်နဲ့ ပတ်သက်လာေတာ့မဲ့ သူကိုေတာ့ သင့်ေတာ်ပါ့မလားလို့ေတာ့ စဉ်းစားြကမှာပါပဲ။ ဘဝတစ်ေလျှာက် လက်တွဲ
ရမဲ့ အေဖာ်ဆိုေတာ့လည်း ေရွးချယ်တာ မမှားဘူးလို့ေြပာရမှာေပါ့။ ဒါေြကာင့်မို့လို့လည်း ေခတ်လူငယ်ြကားမှာ အေဖာ် ဆိုတာ ေရပန်းစားလာတာေပါ့ေနာ။
“ေစာလှ - ေလှဆန် “ ကို ြပန်ဆက်ရရင်ေတာ့ အဂင်္ါသား တစ်ေယာက်ေပါ့ေလ။ အဂင်္ါနာမည်နဲ့ပဲ အမည်ေပးထားပါတယ်။ သူ့နာမည်ဟာ အဂင်္ါအမည်နဲ့စြပီးေတာ့ ေသာြကာနဲ့ဆံုးပါတယ်။ သူ့ရဲ့ အေဖာ်ြဖစ်သူကေတာ့ ေသာြကာနာမည်နဲ့စြပီးေတာ့ ြကာသပေတးအမည်နဲ့ဆံုးပါတယ်။ သမီးရည်းစားဘဝမှာ ကတည်းက အစစ အရာရာ အားလံုး အဆင်ေြပေချာေမွ့စွာနဲ့ပဲ ြဖတ်သန်း လာခဲ့။ အချိန်တန်ေတာ့ လက်ထပ်ထိမ်းြမားဖို့ ေယာက်ျားြဖစ်သူကို အမျိုးသမီးက နားပူနားဆာတိုက်တာပဲြဖစ်ြဖစ်၊ အမျိုးသားကလည်း အမျိုးသမီးနဲ့လူသိရှင်ြကား နားြခင်လို့အမျိုးသမီးကို နားေဖာက်တာပဲြဖစ်ြဖစ် နားြကတဲ့အခါမှာ အသက်ငယ်လို့ ထင်ပါရဲ့။ ၂ဖက် မိဘေတွကေတာ့ သေဘာမတူေပမဲ့ ဘာမှေတာ့ မေြပာြကပါဘူး။ အဲဒါနဲ့UK မှာပဲ မဂင်္လာေဆာင်ြဖစ်ြကပါေရာ ဆိုပါေတာ့။ ေဆာင်လို့လည်း ြပီးသွားေရာ သိပ်မြကာပါဘူး။ ေကာင်ေလးဖက်က အေဖက ေလာကြကီးကေန အနားယူသွားပါေလေရာ။ ေရှ့ဆင့် ေနာက်ဆင့်ပါပဲ ။ သိပ်မြကာပါဘူး။ အေမလည်း တစ်ခါ အနားယူသွားပါတယ်။ အားလံုး ဘာေရာဂါမှ မယ်မယ်ရရ မရှိြကပါဘူး။ ဒါေတွဟာ ၆ လအတွင်းမှာ လျှင်ြမန်စွာနဲ့ပဲ ြဖစ်ပျက်ခဲ့တာပါ။
ေရးသာေရးရေပမဲ့စိတ်ထဲမှာ မေကာင်းပါဘူ။ ကိုယ့်သူငယ်ချင်းစံုတွဲလည်း ြဖစ်ေနတာလည်း ပါပါတယ်။ မတတ်နိုင်ဘူး။ လက်ေတွ့ြပမှ ယံုတဲ့သူေတွအတွက် လက်ေတွ့အေြကာင်းအရာ တစ်ခုကို ေတာ့ ေရးြပမှ ြဖစ်မှာ
မို့လို့ေရးတယ်လို့မှတ်ပါ။ အမည်နဲ့တစ်ကွ မေဖာ်ြပနိုင်တာကို ေတာ့ သည်းခံပါ။
လက်ေတွ့ဆိုလို့လူတစ်ေယာက်ဟာ ကိုယ့်ကို ေမွးထားတဲ့ အေဖ၊ အေမ ကို အေဖအစစ် ၊ အေမ အစစ်လို့ ယံုသလား လို့ေမးြကည့်ချင်ပါတယ်။ လက်ေတွ့ြပပါေပါ့။ ဟုတ်တယ်လို့အေြကာက်အကန်ြငင်းမှာ ေတာ့ ေသချာပါတယ်။ အဲဒီ အေဖအစစ် အေမအစစ် လို့ေြပာရေအာင် သက်ေသေကာြပနိုင်ပါ့မလား ။ မျိုးဗီဇ မတူဘဲ ေမွးလာတဲ့ ကေလး ေတွ အများြကီးပါ။ အေဖ အစစ် ၊ အေမ အစစ် ဆိုြပီး ကိုယ့်ကို လိမ်ညာေြပာဆိုြပီး ေမွးထားတာ ေကာ မြဖစ်နိုင်ဘူးလား။ ကိုယ်က အစစ်ပါဆိုြပီး ယံုြကည်ခဲ့တာကလည်း သူတို့က အစစ်ပါလို့ ေြပာခဲ့တာ။ ငယ်ငယ်ေလးကတည်းက ထိန်းေကျာင်းလာတာ။ ပတ်ဝန်းကျင် အသိုင်းအဝိုင်းကလည်း ကေလးမိဘေတွကို အေဖ အေမ လို့ထင်ြကတာကိုး။ တစ်နယ်တစ်ေကျးမှာ လူမသိ သူမသိ ေမွးလာတဲ့ ကေလး တစ်ေယာက်ကို သနားချစ်ခင်ြပီး ေမွးစားထားတဲ့ အေဖအတု ၊ အေမအတု ကို အေဖအစစ်၊ အေမအစစ် လို့ထင်ေနတဲ့ သူေတွ အများြကီးပါ။ သိေတာင်သိမှာ မဟုတ်ဘူး။ လက်ေတွ့ြပပါဆိုတာ ေဝလာ ေဝး ေပါ့။
သိပ္ပံ သေဘာနဲ့ေြပာေြပာေနတဲ့ ေလ ဆိုတာ ရှိတယ်ဆိုတာကို လည်း လူေတွ ယံုြကမှာပဲ ။ လက်ေတွ့ ြပနိုင်ပါ့မလား။ ဓါတ်ခွဲ ခန်း က ကိရိယာ တန်ဆာပလာေတွ အားကိုးနဲ့ေလဆိုတာ ဒါပဲလို့ေြပာချင်လို့လား။ ကိရိယာ တန်ဆာပလာေတွ စက်ချွတ်ယွင်းလို့ေလ ကို ေြမြကီးလို့ေြပာရင်ေကာ ယံု မှာလား။
ေနထွက်ရာ အရပ်ဟာ အေရှ့အရပ်လို့ယံုသလား ။ ဓူဝံြကယ် ဟာ ေြမာက်အရပ်ကို ပဲ အြမဲ ညွှန် ြပေနတယ်လို့ေကာ ယံုသလား ။ ယံုတယ်လို့ဆိုြကပါေတာ့ ။ ကေလး တစ်ေယာက်ကို ငယ်ငယ်ေလး ကတည်းက“ ေဟ့ ..ေနထွက်တဲ့ အရပ်ဟာ အေနာက်အရပ်ကွ၊ ဓူဝံြကယ် က အြမဲတမ်း ေတာင်ဘက် ကို ပဲ ညွှန် ြပတယ်ကွ“ လို့ သင်ေပးထားြကည့်ပါလား ။ သူဘာေြပာမလဲ ဆိုတာ။
အေတွး အေခါ်သေဘာနဲ့စဉ်းစားြပီး ေြပာအံုးမလား။ ေန ဟာ အေရှ့အရပ် ကေန ဝင်ြပီးေတာ့ အေနာက်အရပ်ကို ထွက်သွားတယ်လို့ေြပာမယ်။ မှားတယ်လို့ေြပာမလား ။ ကမ္ဘာြကီးကို အိမ်တစ်ခု အေနနဲ့စဉ်းစားြကည့်ပါ။ ေနကို ဧည့်သည်တစ်ေယာက် လို့မှတ်ယူလိုက်ပါ။ ဧည့်သည် အိမ်ေရှ့ကေန ဝင်လာတယ်ေဟ့။ ဧည့်သည် အိမ်ေနာက် ကေန ထွက်သွား ြပီေဟ့ လို့ေြပာရင်ေကာ ယံုမှာလား။ ေစာက်ရူး လို့ပဲ ေြပာမလား ေတာ့ မသိဘူး။
ပညာရပ် ပိုင်းမှလည်း သူ့ဟာသူ သိပ္ပံပညာသမားေတွ အရပ်မျက်နှာေတွ သတ်မှတ်ထားပေစ။ဘာြကီး ပဲ ြဖစ်ေန ေန ။ ကိုယ်ေန တဲ့ အိမ်ရဲ့အေရှ့ကို မျက်နှာမူ လိုက်။ အိမ်ေရှ့ကို အေရှ့ဘက်၊ အိမ်ေနာက် ကို အေနာက်ဘက် လို့ လက်ေတွ့ေြပာရင်ေကာ ယံုြကမလား။ လူေတွ အားလံုးကလည်း အိမ်ေရှ့ဘက် ကို အိမ်ေနာက် ဘက်လို့ ဘယ်သူမှ မေခါ်ြကပါဘူးေနာ။ သဘာဝကျကျ ၊ သိပ္ပံနည်းကျကျ ေတွးေခါ်ထားတဲ့ ပညာပါ။
လက်ေတွ့ကျကျ ေတွးေခါ်ြခင်၊ ေလ့လာြခင်သူေတွအတွက်ေရာ၊ နားခါနီး ကိုယ်နဲ့နားမဲ့သူေတွကို နံမည်နဲ့ ဆံုးြဖတ်ချင်တဲ့သူေတွအတွက် ေစာလှ-ေလှဆန် မိတဲ့ အမည်ေတွကို ေဖာ်ြပရရင်ေတာ့
တနဂင်္ေနွ အမည် ပိုင်ရှင်များ - ဗုဒ္ဓဟူး ြဖင့်စြပီး အဂင်္ါ ြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
တနလင်္ာ အမည် ပိုင်ရှင်များ - ြကာသပေတးြဖင့်စြပီး ဗုဒ္ဓဟူး ြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
အဂင်္ါ အမည်ပိုင်ရှင်များ - ေသာြကာြဖင့် စြပီး ြကာသပေတး ြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
ဗုဒ္ဓဟူး အမည်ပိုင်ရှင်များ - စေနြဖင့် စြပီး ေသာြကာြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
ြကာသပေတး အမည်ပိုင်ရှင်များ - တနဂင်္ေြနွဖင့် စြပီး စေန ြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
ေသာြကာ အမည်ပိုင်ရှင်များ - တနလင်္ာ ြဖင့်စြပီး တနဂင်္ေနွ ြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
စေန အမည်ပိုင်ရှင်များ - အဂင်္ါြဖင့် စြပီး တနလင်္ာ ြဖင့် ဆံုးေသာ အမည်များ (အြပန်အလှန်)
အဲဒီနာမည်ေတွဟာ သက်ဆိုင်ရာ အမည်ပိုင်ရှင်ေတွကို တစ်နည်းမဟုတ် တစ်နည်း ေကာင်းကျိုးမေပးေစပါဘူး။ ကုစားတဲ့နည်းကေတာ့ ကိုယ်နဲ့နားမဲ့သူကို နံမည် အြပည့်အစံု မေခါ်ပဲ နံမည်အဖျားဆွတ် ေခါ်တာမျိုး ၊
ေမာင် တို့ မ တို့ေခါ်တာမျိုး နဲ့ေြဖေဖျာက်လို့ရပါတယ်။
ဒီေလာက်ဆိုရင်ေတာ့
မင်းကို ငါ က နား..နား..နား ြခင်သူေတွေရာ
မင်းကို ငါက မနားတမ်း နားြခင်သူေတွေရာ
မင်းကို ငါက နားလိုက် မနားလိုက် နားြခင်သူေတွေရာ ကိုယ် နားြခင်တဲ့သူေတွကို နားြပီးတဲ့ အခါမှာ စိတ်ဆိုးမှာလား ဆိုတဲ့ အေြဖကို စဉ်းစား ေပးလို့ရပါြပီ။
2 comments:
Dear Saya,
My name starts with Monday but I was born on Thursday. Should I use "Monday" or "Thursday" for "Saw Hla - Hlay San"?
You can give any name you want. There is no restriction for giving a name.
Post a Comment