ဏြကီး​​ နဲ့​​ပဲ ဏား​​မလား​​ နငယ် နဲ့​​ပဲ နား​​မလား​​

နား​​..နား​​..နား​​ ြခင်သူ​​ေတွ​​ေရာ
မနား​​တမ်း​​ နား​​ြခင်သူ​​ေတွ​​ေရာ
နား​​လိုက် မနား​​လိုက် နား​​ြခင်သူ​​ေတွအတွက်


ကျွန်​​ေတာ်နဲ့​​ကျွန်​​ေတာ့​​ gf လက်ထပ် နိုင်ပါ့​​မလား​​။ ကျွန်မ နဲ့​​ကျွန်မ bf လက်ထပ်ဖို့​​ကံဇာတာ ပါသလား​​ လို့​​ ​​ေမး​​ြကပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​​အ​​ေနနဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ကံြကမ္မာကို တွက်ချက်ြပီး​​ ဒီအမျိုး​​သမီး​​ နဲ့​​ရ​​ေစဗျား​​၊​ ဒီအမျိုး​​သား​​ နဲ့​​ရ​​ေစဗျား​​ လို့​​ဘုရား​​ ၉ ဆူ တင်တဲ့​​ ဆရာ​​ေတွလို “ဒက္ခိဏသာ​​ေခ ​​ေတာင်အရပ်မှာ ရှိတဲ့​​ဘုရား​​က ဒီမှာ​​ေန “ လို့​​ ဘုရား​​​ေတွကို ​​ေနရာချ​​ေပး​​သလိုမျိုး​​ လူ​​ေတွကိုလည်း​​ ​​ေနရာချတဲ့​​ အလုပ်မျိုး​​ မလုပ်တတ်ပါဘူး​​။ ​​ေလ့​​လည်း​​ မ​​ေလ့​​လာရ​​ေသး​​။ ကျွမ်း​​လည်း​​ မကျွမ်း​​ကျင်။ ​​ေဟာကိန်း​​ထုတ်နိုင်​​ေလာက်တဲ့​​အဆင့်​​အထိလည်း​​ မ​​ေရာက်​​ေသး​​ပါဘူး​​။
လူ၂ဦး​​ရဲ့​​ကံြကမ္မာကို တွက်ချက်ြပီး​​ “ဒီနှစ်​​ေတာ့​​ လက်ထပ်ဖို့​​မသင့်​​​ေသး​​ဘူး​​။ ဒီနှစ်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​တယ်“ အစရှိသြဖင့်​​ သင့်​​တယ် ။ မသင့်​​ဘူး​​ ဆိုတာကိုဘဲ အြကံ​​ေပး​​နိုင်ပါတယ်။

​​ေြဗာင်လိမ်၊​ ​​ေြဗာင်ညာ လည်း​​ မ​​ေဟာဘူး​​။ လိမ်ရ​​ေအာင် ၊​ ညာရ​​ေအာင် ကလည်း​​ ကိုယ်က သူများ​​တစ်ကာ
​​ေချွး​​နဲ့​​၊​ ​​ေသွး​​နဲ့​​၊​ ဉာဏ်နဲ့​​ရင်း​​ြပီး​​ ရှာထား​​တဲ့​​ ​​ေငွ​​ေတွကို လက်ြဖန့်​​​ေတာင်း​​​ေနရ​​ေလာက်​​ေအာင် မမွဲဘူး​​။ ​​ေတာင်း​​လည်း​​ မ​​ေတာင်း​​ဘူး​​။ ​​ေပး​​ချင်ပါတယ်လို့​​ဆိုလာတဲ့​​ သူ​​ေတွကို​​ေတာင် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ြဖစ်​​ေစ၊​ ဇီဝိတဒါန​​ေကျာင်း​​၊​ မိဘမဲ့​​​ေကျာင်း​​ ​​ေတွမှာ ြပန်ြပီး​​လှူး​​ဒါန်း​​ခိုင်း​​ပါတယ်။ ​​ေမး​​တဲ့​​သူ ​​ေကျနပ်​​ေလာက်တဲ့​​ အထိ ၊​အတိုင်း​​အတာ တစ်ခုအထိ ​​ေလ့​​လာထား​​သမျှ​​ေပါင်း​​စပ်ြပီး​​ အချိန်ရရင် ရသလို Word နဲ့​​ြဖစ်​​ေစ Acrobat Reader နဲ့​​ြဖစ်​​ေစ အ​​ေြကာင်း​​ြပန်​​ေပး​​ပါတယ်။ တိုက်ဆိုင်လို့​​မှန်မှန် ၊​ မတိုက်ဆိုင်လို့​​ မှား​​မှား​​ ပညာရပ်ထဲက Theory ​​ေတွကို ​​ေဘာင်မ​​ေကျာ် ၊​ စည်း​​မ​​ေကျာ်ပဲ ​​ေတွး​​​ေခါ်စဉ်း​​စား​​ြပီး​​ အ​​ေဟာကိန်း​​ ထုတ်ခဲ့​​တာလို့​​​ေြပာပါရ​​ေစ။

​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတွကိုလည်း​​ ​​ေပါက်ကရ​​ေလး​​ဆယ် ြကား​​ဖူး​​နား​​ဝ ဟို​​ေရး​​ဒီ​​ေရး​​မ​​ေရး​​ဘူး​​။ အ​​ေြကာင်း​​တိုက်ဆိုင်လို့​​ ဆရာ​​ေတွရဲ့​​ပညာရပ်​​ေတွကို ​​ေဖာ်ြပခဲ့​​ရင်လည်း​​ ဘယ်သူ၊​ ဘယ်ဝါ ဆိုြပီး​​ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​ ​​ေအာက်ဆံုး​​မှာ ထည့်​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ အ​​ေတွး​​ အ​​ေခါ် နဲ့​​​ေလ့​​လာထား​​သမျှ ​​ေပါင်း​​စပ်ြပီး​​ ​​ေတာ့​​ လက်ရှိပတ်ဝန်း​​ကျင် မှာ ြဖစ်ပျက်​​ေနတာ​​ေတွကို ြကံုရင်ြကံုသလို ပညာရပ်​​ေတွအတွက် မှန်ကန်​​ေြကာင်း​​အ​​ေနနဲ့​​​ေရး​​ပါတယ်။ ​​ေဗဒင်မယံုတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက်က​​ေတာ့​​ ဗဟုသုတ အ​​ေနနဲ့​​ပဲ ယူြကပါ။ ယံုတဲ့​​ သူ​​ေတွအတွက် အကျိုး​​တစ်ခုခု ရှိမယ်လို့​​ယံုြကည်ချက်အြပည့်​​နဲ့​​ ​​ေရး​​သမျှ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတွအား​​လံုး​​ကို ​​ေဗဒင်အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ် ၊​ ​​ေဗဒင်အယူအဆ အြပည့်​​နဲ့​​ ​​ေရး​​ပါတယ်။ ​​ေရး​​သား​​ြပီး​​ခဲ့​​သမျှ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတွထဲမှာ ပညာရပ်နဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ အမှား​​​ေတွတင်ြပ၊​ ​​ေပါက်က​​ေတွ ​​ေရး​​​ေနတယ်လို့​​ သက်​​ေသအ​​ေထာက်အထား​​၊​ ကျမ်း​​​ေတွနဲ့​​​ေထာက်ြပလာခဲ့​​လို့​​ရှိရင်လည်း​​ မှား​​ယွင်း​​ြပီး​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​တယ်လို့​​ဝန်ခံဖို့​​ဝန်မ​​ေလး​​ပါဘူး​​။ ပညာရပ်ပိုင်း​​မှာ အမှား​​​ေတွ​​ေရး​​တယ်ဆို ြပီး​​ ဆဲသွား​​ရင်​​ေတာင် ခံဖို့​​အသင့်​​ပါ။

ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ သက်​​ေသြပနိုင်တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာ​​ေတွနဲ့​​ တင်ြပ​​ေပး​​ဖို့​​အ​​ေြကာင်း​​ကို စဉ်း​​စား​​မိတဲ့​​အခါမှာ လတ်တစ်​​ေလာ ြဖစ်ပျက်ခဲ့​​တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာ တစ်ခုထဲက အိမ်​​ေထာင်ကျသွား​​ခဲ့​​တဲ့​​ သမီး​​ရည်း​​စား​​ စံုတွဲအ​​ေြကာင်း​​ ကို မိတ်ဆက်​​ေပး​​ပါမယ်။ ဟာ..ခင်ဗျား​​ဟာက အြဖစ်အပျက်​​ေတွ များ​​ပဲ များ​​နိုင်ပါလား​​ လို့​​​ေစာဒကတက်မလား​​။ လူနံမည်​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ မှာ အလှူရှင်စာရင်း​​​ေတွကို လိုက်ဖတ်ြကည့်​​လိုက်ရင် ဘယ်စံုတွဲ​​ေတွ၊​ ဘယ်သူ​​ေတွ လှူသွား​​သလဲ ​​ေတွ့​​ရမှာပါ။ အြဖစ်အပျက်​​ေတွက​​ေတာ့​​ တစ်ခုမဟုတ် တစ်ခုက​​ေတာ့​​​ေန့​​တိုင်း​​ရှိ​​ေနမှာပါပဲ။ နံမည်​​ေတွ့​​တာနဲ့​​စိတ်ထဲမှာ ဒီနာမည် ဟာ ဘာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေပး​​ထား​​သလဲ ၊​ ဘယ်လို ​​ေြကာင့်​​ ​​ေပး​​ရတာလဲ ကို အြမဲ ​​ေတွး​​​ေန​​ေလ့​​ရှိတာ အကျင့်​​ြဖစ်​​ေနပါြပီ။

ကဲစမယ်ဗျာ။ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာရပ်မှာ “​​ေစာလှ ​​ေလှဆန်“ ဆိုတာ ရှိပါတယ်။ ကို​​ေစာလှ တစ်​​ေယာက် ​​ေလှကို ​​ေရဆန် ​​ေလှာ်တာ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေလ့​​လာတဲ့​​သူ​​ေတွ အမှတ်ရလွယ်​​ေအာင် လကင်္​ာ​​ေလး​​နဲ့​​ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တဲ့​​ ပညာခန်း​​ တစ်ခုပါ။ သူ့​​ရဲ့​​ဖွင့်​​ဆိုချက်က​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​မှည့်​​ထား​​တဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ဟာ အဂင်္​ါ နဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ (ြတိရန်း​​ နဲ့​​ စတုရန်း​​) ​​ေတွ​​ေြကာင့်​​ ပျက်စီး​​ရာ ပျက်စီး​​​ေြကာင်း​​ကို ြဖစ်​​ေစပါတယ်တဲ့​​ ။ ြတိရန်း​​ ​​ေန့​​စတုရန်း​​ အခါ ြဖစ်​​ေစ ( အဂင်္​ါ​​ေန့​​၁ဝး​​၃ဝမှ ၁၂း​​ဝဝြကား​​)။ အဂင်္​ါနဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ နံမည် တွဲ​​ေတွ​​ေြကာင့်​​ ​​ေသာ်လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ အဂင်္​ါနဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ အရာဝတ္ထု​​ေတွ​​ေြကာင့်​​ ​​ေသာ်လည်း​​​ေကာင်း​​ တနဂင်္​​​ေနွဟာ ပျက်စီး​​ရာ ပျက်စီး​​​ေြကာင်း​​​ေတွကို ြကံုရ​​ေလ့​​ ရှိပါတယ်။ အဲဒီပျက်စီး​​ရာ ပျက်စီး​​​ေြကာင်း​​​ေတွထဲက နံမည်တွဲ​​ေြကာင့်​​ ပျက်စီး​​​ေစတာကို လက်​​ေတွ့​​၊​ ကိုယ်​​ေတွ့​​၊​ ပညာ​​ေတွ့​​ အ​​ေနနဲ့​​ မယံုတဲ့​​သူ​​ေတွကို​​ေရာ၊​ ယံုတဲ့​​သူ​​ေတွကို​​ေရာ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ပါမယ်။

မိဘဝတ္တရား​​ အရ ြဖစ်​​ေစ၊​ ချစ်သူတို့​​ဘာဝြဖစ်​​ေစ၊​ အချိန်တန် အရွယ်​​ေရာက်လာရင်​​ေတာ့​​ အိမ်​​ေထာင်ြပုရ၊​ ြပုချင်ြကတာ ဓမ္မတာပါပဲ။ ကိုင်း​​ ြကီး​​ြကီး​​မှာ နား​​​ေစချင်လို့​​ လူြကီး​​မိဘ ​​ေရွး​​ချယ်တာပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ ကိုင်း​​ြကီး​​ြကီး​​၊​ ​​ေသး​​​ေသး​​ ကိုယ်ချစ်တဲ့​​သူနဲ့​​ တူ၂ကိုယ် တဲအိုပျက် မှာပဲ ၂ ဦး​​သ​​ေဘာတူ နား​​ြခင်လို့​​ ြဖစ်ြဖစ် ကိုယ်နဲ့​​ ပတ်သက်လာ​​ေတာ့​​မဲ့​​ သူကို​​ေတာ့​​ သင့်​​​ေတာ်ပါ့​​မလား​​လို့​​​ေတာ့​​ စဉ်း​​စား​​ြကမှာပါပဲ။ ဘဝတစ်​​ေလျှာက် လက်တွဲ
ရမဲ့​​ အ​​ေဖာ်ဆို​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေရွး​​ချယ်တာ မမှား​​ဘူး​​လို့​​​ေြပာရမှာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​မို့​​လို့​​လည်း​​ ​​ေခတ်လူငယ်ြကား​​မှာ အ​​ေဖာ် ဆိုတာ ​​ေရပန်း​​စား​​လာတာ​​ေပါ့​​​ေနာ။

“​​ေစာလှ - ​​ေလှဆန် “ ကို ြပန်ဆက်ရရင်​​ေတာ့​​ အဂင်္​ါသား​​ တစ်​​ေယာက်​​ေပါ့​​​ေလ။ အဂင်္​ါနာမည်နဲ့​​ပဲ အမည်​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်။ သူ့​​နာမည်ဟာ အဂင်္​ါအမည်နဲ့​​စြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေသာြကာနဲ့​​ဆံုး​​ပါတယ်။ သူ့​​ရဲ့​​ အ​​ေဖာ်ြဖစ်သူက​​ေတာ့​​ ​​ေသာြကာနာမည်နဲ့​​စြပီး​​​ေတာ့​​ ြကာသပ​​ေတး​​အမည်နဲ့​​ဆံုး​​ပါတယ်။ သမီး​​ရည်း​​စား​​ဘဝမှာ ကတည်း​​က အစစ အရာရာ အား​​လံုး​​ အဆင်​​ေြပ​​ေချာ​​ေမွ့​​စွာနဲ့​​ပဲ ြဖတ်သန်း​​ လာခဲ့​​။ အချိန်တန်​​ေတာ့​​ လက်ထပ်ထိမ်း​​ြမား​​ဖို့​​ ​​ေယာက်ျား​​ြဖစ်သူကို အမျိုး​​သမီး​​က နား​​ပူနား​​ဆာတိုက်တာပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ အမျိုး​​သား​​ကလည်း​​ အမျိုး​​သမီး​​နဲ့​​လူသိရှင်ြကား​​ နား​​ြခင်လို့​​အမျိုး​​သမီး​​ကို နား​​​ေဖာက်တာပဲြဖစ်ြဖစ် နား​​ြကတဲ့​​အခါမှာ အသက်ငယ်လို့​​ ထင်ပါရဲ့​​။ ၂ဖက် မိဘ​​ေတွက​​ေတာ့​​ သ​​ေဘာမတူ​​ေပမဲ့​​ ဘာမှ​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာြကပါဘူး​​။ အဲဒါနဲ့​​UK မှာပဲ မဂင်္​လာ​​ေဆာင်ြဖစ်ြကပါ​​ေရာ ဆိုပါ​​ေတာ့​​။ ​​ေဆာင်လို့​​လည်း​​ ြပီး​​သွား​​​ေရာ သိပ်မြကာပါဘူး​​။ ​​ေကာင်​​ေလး​​ဖက်က အ​​ေဖက ​​ေလာကြကီး​​က​​ေန အနား​​ယူသွား​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ ​​ေရှ့​​ဆင့်​​ ​​ေနာက်ဆင့်​​ပါပဲ ။ သိပ်မြကာပါဘူး​​။ အ​​ေမလည်း​​ တစ်ခါ အနား​​ယူသွား​​ပါတယ်။ အား​​လံုး​​ ဘာ​​ေရာဂါမှ မယ်မယ်ရရ မရှိြကပါဘူး​​။ ဒါ​​ေတွဟာ ၆ လအတွင်း​​မှာ လျှင်ြမန်စွာနဲ့​​ပဲ ြဖစ်ပျက်ခဲ့​​တာပါ။
​​ေရး​​သာ​​ေရး​​ရ​​ေပမဲ့​​စိတ်ထဲမှာ မ​​ေကာင်း​​ပါဘူ။ ကိုယ့်​​သူငယ်ချင်း​​စံုတွဲလည်း​​ ြဖစ်​​ေနတာလည်း​​ ပါပါတယ်။ မတတ်နိုင်ဘူး​​။ လက်​​ေတွ့​​ြပမှ ယံုတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် လက်​​ေတွ့​​အ​​ေြကာင်း​​အရာ တစ်ခုကို ​​ေတာ့​​ ​​ေရး​​ြပမှ ြဖစ်မှာ
မို့​​လို့​​​ေရး​​တယ်လို့​​မှတ်ပါ။ အမည်နဲ့​​တစ်ကွ မ​​ေဖာ်ြပနိုင်တာကို ​​ေတာ့​​ သည်း​​ခံပါ။

လက်​​ေတွ့​​ဆိုလို့​​လူတစ်​​ေယာက်ဟာ ကိုယ့်​​ကို ​​ေမွး​​ထား​​တဲ့​​ အ​​ေဖ၊​ အ​​ေမ ကို အ​​ေဖအစစ် ၊​ အ​​ေမ အစစ်လို့​​ ယံုသလား​​ လို့​​​ေမး​​ြကည့်​​ချင်ပါတယ်။ လက်​​ေတွ့​​ြပပါ​​ေပါ့​​။ ဟုတ်တယ်လို့​​အ​​ေြကာက်အကန်ြငင်း​​မှာ ​​ေတာ့​​ ​​ေသချာပါတယ်။ အဲဒီ အ​​ေဖအစစ် အ​​ေမအစစ် လို့​​​ေြပာရ​​ေအာင် သက်​​ေသ​​ေကာြပနိုင်ပါ့​​မလား​​ ။ မျိုး​​ဗီဇ မတူဘဲ ​​ေမွး​​လာတဲ့​​ က​​ေလး​​ ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ပါ။ အ​​ေဖ အစစ် ၊​ အ​​ေမ အစစ် ဆိုြပီး​​ ကိုယ့်​​ကို လိမ်ညာ​​ေြပာဆိုြပီး​​ ​​ေမွး​​ထား​​တာ ​​ေကာ မြဖစ်နိုင်ဘူး​​လား​​။ ကိုယ်က အစစ်ပါဆိုြပီး​​ ယံုြကည်ခဲ့​​တာကလည်း​​ သူတို့​​က အစစ်ပါလို့​​ ​​ေြပာခဲ့​​တာ။ ငယ်ငယ်​​ေလး​​ကတည်း​​က ထိန်း​​​ေကျာင်း​​လာတာ။ ပတ်ဝန်း​​ကျင် အသိုင်း​​အဝိုင်း​​ကလည်း​​ က​​ေလး​​မိဘ​​ေတွကို အ​​ေဖ အ​​ေမ လို့​​ထင်ြကတာကိုး​​။ တစ်နယ်တစ်​​ေကျး​​မှာ လူမသိ သူမသိ ​​ေမွး​​လာတဲ့​​ က​​ေလး​​ တစ်​​ေယာက်ကို သနား​​ချစ်ခင်ြပီး​​ ​​ေမွး​​စား​​ထား​​တဲ့​​ အ​​ေဖအတု ၊​ အ​​ေမအတု ကို အ​​ေဖအစစ်၊​ အ​​ေမအစစ် လို့​​ထင်​​ေနတဲ့​​ သူ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ပါ။ သိ​​ေတာင်သိမှာ မဟုတ်ဘူး​​။ လက်​​ေတွ့​​ြပပါဆိုတာ ​​ေဝလာ ​​ေဝး​​ ​​ေပါ့​​။

သိပ္ပံ သ​​ေဘာနဲ့​​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ ​​ေလ ဆိုတာ ရှိတယ်ဆိုတာကို လည်း​​ လူ​​ေတွ ယံုြကမှာပဲ ။ လက်​​ေတွ့​​ ြပနိုင်ပါ့​​မလား​​။ ဓါတ်ခွဲ ခန်း​​ က ကိရိယာ တန်ဆာပလာ​​ေတွ အား​​ကိုး​​နဲ့​​​ေလဆိုတာ ဒါပဲလို့​​​ေြပာချင်လို့​​လား​​။ ကိရိယာ တန်ဆာပလာ​​ေတွ စက်ချွတ်ယွင်း​​လို့​​​ေလ ကို ​​ေြမြကီး​​လို့​​​ေြပာရင်​​ေကာ ယံု မှာလား​​။

​​ေနထွက်ရာ အရပ်ဟာ အ​​ေရှ့​​အရပ်လို့​​ယံုသလား​​ ။ ဓူဝံြကယ် ဟာ ​​ေြမာက်အရပ်ကို ပဲ အြမဲ ညွှန် ြပ​​ေနတယ်လို့​​​ေကာ ယံုသလား​​ ။ ယံုတယ်လို့​​ဆိုြကပါ​​ေတာ့​​ ။ က​​ေလး​​ တစ်​​ေယာက်ကို ငယ်ငယ်​​ေလး​​ ကတည်း​​က“ ​​ေဟ့​​ ..​​ေနထွက်တဲ့​​ အရပ်ဟာ အ​​ေနာက်အရပ်ကွ၊​ ဓူဝံြကယ် က အြမဲတမ်း​​ ​​ေတာင်ဘက် ကို ပဲ ညွှန် ြပတယ်ကွ“ လို့​​ သင်​​ေပး​​ထား​​ြကည့်​​ပါလား​​ ။ သူဘာ​​ေြပာမလဲ ဆိုတာ။

အ​​ေတွး​​ အ​​ေခါ်သ​​ေဘာနဲ့​​စဉ်း​​စား​​ြပီး​​ ​​ေြပာအံုး​​မလား​​။ ​​ေန ဟာ အ​​ေရှ့​​အရပ် က​​ေန ဝင်ြပီး​​​ေတာ့​​ အ​​ေနာက်အရပ်ကို ထွက်သွား​​တယ်လို့​​​ေြပာမယ်။ မှား​​တယ်လို့​​​ေြပာမလား​​ ။ ကမ္ဘာြကီး​​ကို အိမ်တစ်ခု အ​​ေနနဲ့​​စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​ပါ။ ​​ေနကို ဧည့်​​သည်တစ်​​ေယာက် လို့​​မှတ်ယူလိုက်ပါ။ ဧည့်​​သည် အိမ်​​ေရှ့​​က​​ေန ဝင်လာတယ်​​ေဟ့​​။ ဧည့်​​သည် အိမ်​​ေနာက် က​​ေန ထွက်သွား​​ ြပီ​​ေဟ့​​ လို့​​​ေြပာရင်​​ေကာ ယံုမှာလား​​။ ​​ေစာက်ရူး​​ လို့​​ပဲ ​​ေြပာမလား​​ ​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​။

ပညာရပ် ပိုင်း​​မှလည်း​​ သူ့​​ဟာသူ သိပ္ပံပညာသမား​​​ေတွ အရပ်မျက်နှာ​​ေတွ သတ်မှတ်ထား​​ပ​​ေစ။ဘာြကီး​​ ပဲ ြဖစ်​​ေန ​​ေန ။ ကိုယ်​​ေန တဲ့​​ အိမ်ရဲ့​​အ​​ေရှ့​​ကို မျက်နှာမူ လိုက်။ အိမ်​​ေရှ့​​ကို အ​​ေရှ့​​ဘက်၊​ အိမ်​​ေနာက် ကို အ​​ေနာက်ဘက် လို့​​ လက်​​ေတွ့​​​ေြပာရင်​​ေကာ ယံုြကမလား​​။ လူ​​ေတွ အား​​လံုး​​ကလည်း​​ အိမ်​​ေရှ့​​ဘက် ကို အိမ်​​ေနာက် ဘက်လို့​​ ဘယ်သူမှ မ​​ေခါ်ြကပါဘူး​​​ေနာ။ သဘာဝကျကျ ၊​ သိပ္ပံနည်း​​ကျကျ ​​ေတွး​​​ေခါ်ထား​​တဲ့​​ ပညာပါ။

လက်​​ေတွ့​​ကျကျ ​​ေတွး​​​ေခါ်ြခင်၊​ ​​ေလ့​​လာြခင်သူ​​ေတွအတွက်​​ေရာ၊​ နား​​ခါနီး​​ ကိုယ်နဲ့​​နား​​မဲ့​​သူ​​ေတွကို နံမည်နဲ့​​ ဆံုး​​ြဖတ်ချင်တဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် ​​ေစာလှ-​​ေလှဆန် မိတဲ့​​ အမည်​​ေတွကို ​​ေဖာ်ြပရရင်​​ေတာ့​​

တနဂင်္​​​ေနွ အမည် ပိုင်ရှင်များ​​ - ဗုဒ္ဓဟူး​​ ြဖင့်​​စြပီး​​ အဂင်္​ါ ြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)
တနလင်္​ာ အမည် ပိုင်ရှင်များ​​ - ြကာသပ​​ေတး​​ြဖင့်​​စြပီး​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ ြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)
အဂင်္​ါ အမည်ပိုင်ရှင်များ​​ - ​​ေသာြကာြဖင့်​​ စြပီး​​ ြကာသပ​​ေတး​​ ြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)
ဗုဒ္ဓဟူး​​ အမည်ပိုင်ရှင်များ​​ - စ​​ေနြဖင့်​​ စြပီး​​ ​​ေသာြကာြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)
ြကာသပ​​ေတး​​ အမည်ပိုင်ရှင်များ​​ - တနဂင်္​​​ေြနွဖင့်​​ စြပီး​​ စ​​ေန ြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)
​​ေသာြကာ အမည်ပိုင်ရှင်များ​​ - တနလင်္​ာ ြဖင့်​​စြပီး​​ တနဂင်္​​​ေနွ ြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)
စ​​ေန အမည်ပိုင်ရှင်များ​​ - အဂင်္​ါြဖင့်​​ စြပီး​​ တနလင်္​ာ ြဖင့်​​ ဆံုး​​​ေသာ အမည်များ​​ (အြပန်အလှန်)

အဲဒီနာမည်​​ေတွဟာ သက်ဆိုင်ရာ အမည်ပိုင်ရှင်​​ေတွကို တစ်နည်း​​မဟုတ် တစ်နည်း​​ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​မ​​ေပး​​​ေစပါဘူး​​။ ကုစား​​တဲ့​​နည်း​​က​​ေတာ့​​ ကိုယ်နဲ့​​နား​​မဲ့​​သူကို နံမည် အြပည့်​​အစံု မ​​ေခါ်ပဲ နံမည်အဖျား​​ဆွတ် ​​ေခါ်တာမျိုး​​ ၊​
​​ေမာင် တို့​​ မ တို့​​​ေခါ်တာမျိုး​​ နဲ့​​​ေြဖ​​ေဖျာက်လို့​​ရပါတယ်။

ဒီ​​ေလာက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​
မင်း​​ကို ငါ က နား​​..နား​​..နား​​ ြခင်သူ​​ေတွ​​ေရာ
မင်း​​ကို ငါက မနား​​တမ်း​​ နား​​ြခင်သူ​​ေတွ​​ေရာ
မင်း​​ကို ငါက နား​​လိုက် မနား​​လိုက် နား​​ြခင်သူ​​ေတွ​​ေရာ ကိုယ် နား​​ြခင်တဲ့​​သူ​​ေတွကို နား​​ြပီး​​တဲ့​​ အခါမှာ စိတ်ဆိုး​​မှာလား​​ ဆိုတဲ့​​ အ​​ေြဖကို စဉ်း​​စား​​ ​​ေပး​​လို့​​ရပါြပီ။


2 comments:

Anonymous said...

Dear Saya,

My name starts with Monday but I was born on Thursday. Should I use "Monday" or "Thursday" for "Saw Hla - Hlay San"?

Tayy Aye Yate said...

You can give any name you want. There is no restriction for giving a name.

Post a Comment